Øyboeren med to små <3 Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 har vært på to allerede, en uke 6+3, for å finne ut ca hvor langt jeg var på vei, og en 9+4, for å sjekke at det stemte, og for å se at det var liv i den, så det er noe vits i å sende meg til neste ul, som er i uke 12-14 i trondheim for å sjekke fosteret, siden datteren min var født med en tarm som ikke var "koblet til".. så blir mange ultralyder på meg, skal jo på ordinær ultralyd også. men etter det syns jeg det er bra med ultralyder, med mindre det er noe spesielt.. hadde vært gøy med en sen ultralyd også, det skulle jeg ha i uke 36+4 sist, men da var jenta vi født for fire dager siden, så..
ifie Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Jeg ble sendt på UL fordi legen ikke fant hjertelyden da jeg skulle vært i uke 13 (12+3). Det viste seg da at jeg ikke var lengre enn i uke 10 (ca 9 1/2)! Ikke rart hjertelyden uteble!
Bassen&Spira <3 Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jeg skal på tildlig UL siden jeg mistet tvillinger sist, i uke 21.. Vil derfor sjekke at det ikke er to denne gangen og - og selvfølgelig at alt er okei =) Satser på å bli godt oppfulgt med UL !! Er 8+1 idag.. venter på time i posten...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 jeg var på tidlig ul i uke 8, fordi jeg hadde en ma/sa i sommer, og skulle sjekke at alt var ok. får mest sannsynlig(fått det i foregående sv.skap hvertfall), tidlig ul i uke 12-13 på sykehuset, og tettere oppfølging med ul pga risiko for prematur fødsel og vekstavvik hos foster( pga tarmsykdom hos meg+ medisiner)
mammaen til Odin Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Hei! Eg var på ul på fredag, er 9 + 5, og det var rett og slett for å roe meg selv ned og få bekreftet at alt var ok. Ble helt skrullete av all snakk om SA og ikke minst MA, så eg følte at nå bare M Å T T E eg høre et bankende hjerte Angrer ikke et sekund på at eg gjorde det...
Smilemamma Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Jeg skal på ultralyd til uka. Tror jeg er 9+3 den dagen. Gjør det av samme grunn som Tinemor 09.. Rett og slett som en betryggelse for meg selv.. Hvis alt ser bra ut har jeg tenkt å fortelle til de nærmeste at jeg er gravid.. Det har jeg villet vente med (til jeg tror det selv iallefall :-))
Ruter Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Jeg vil på tidlig UL, men er usikker på når man kan se noe? Er det noen som har erfaring? Jeg har mistet 2 ganger først i deb 07 i uke 9, så tvillinger i mai 08 i uke 16. Trenger å se at alt er bra før jeg klarer å glede meg 100%....
Junune Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Var på førstegangskontroll i dag og trengte ikke å spørre om tidlig UL engang Legen sa at det har vært så mye fram og tilbake på rutinene rundt det der, så han sender inn alle på tildlig UL. Fantastisk Skal inn rundt uke 12, er 7+1 nå
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Har vært på en ul da jeg var ca 6 +4 og skal igjen i dag når jeg er 8 +1, pga 3 aborter tidligere. Gruer meg skikkelig---
snuffe Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Har vært på en ultralyd, 6+2, fordi jeg har hatt IVF. Da er det standard med ultralyd i uke syv. Skal på en til når jeg er 8+6, fordi jeg har lyst og gynekologen mente det var helt i orden. Klarer ikke helt å stole på at dette skal gå bra, så har lyst å se at alt er greot. Regner egentlig med at jeg vil få en ultralyd til rundt uke 12-13.
ormeynglet Skrevet 9. februar 2009 #12 Skrevet 9. februar 2009 Jeg skal på tidlig ul når jeg er 8 uker rett og slett for å berolige meg selv. Denne graviditeten kom som en overraskelse og jeg klarer liksom ikke å skjønne det helt enda. I tillegg så blir det 4 barn på 4 år og jeg er ingen ungmøy lenger, så jeg bekymrer meg en del for det også. Jeg betaler selv hos gynekologen min, så føler ikke det er noe problem i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå