Gå til innhold

hvem her skal på tidlig UL og hvorfor=)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vært på to allerede, en uke 6+3, for å finne ut ca hvor langt jeg var på vei, og en 9+4, for å sjekke at det stemte, og for å se at det var liv i den, så det er noe vits i å sende meg til neste ul, som er i uke 12-14 i trondheim for å sjekke fosteret, siden datteren min var født med en tarm som ikke var "koblet til".. :) så blir mange ultralyder på meg, skal jo på ordinær ultralyd også. men etter det syns jeg det er bra med ultralyder, med mindre det er noe spesielt.. :) hadde vært gøy med en sen ultralyd også, det skulle jeg ha i uke 36+4 sist, men da var jenta vi født for fire dager siden, så.. :P

Skrevet

Jeg ble sendt på UL fordi legen ikke fant hjertelyden da jeg skulle vært i uke 13 (12+3).

Det viste seg da at jeg ikke var lengre enn i uke 10 (ca 9 1/2)! Ikke rart hjertelyden uteble! :)

Skrevet

Jeg skal på tildlig UL siden jeg mistet tvillinger sist, i uke 21.. Vil derfor sjekke at det ikke er to denne gangen og - og selvfølgelig at alt er okei =) Satser på å bli godt oppfulgt med UL !! Er 8+1 idag.. venter på time i posten...

Skrevet

jeg var på tidlig ul i uke 8, fordi jeg hadde en ma/sa i sommer, og skulle sjekke at alt var ok.

får mest sannsynlig(fått det i foregående sv.skap hvertfall), tidlig ul i uke 12-13 på sykehuset, og tettere oppfølging med ul pga risiko for prematur fødsel og vekstavvik hos foster( pga tarmsykdom hos meg+ medisiner)

Skrevet

Hei!

Eg var på ul på fredag, er 9 + 5, og det var rett og slett for å roe meg selv ned og få bekreftet at alt var ok. Ble helt skrullete av all snakk om SA og ikke minst MA, så eg følte at nå bare M Å T T E eg høre et bankende hjerte :)

Angrer ikke et sekund på at eg gjorde det...

Skrevet

Jeg skal på ultralyd til uka. Tror jeg er 9+3 den dagen. Gjør det av samme grunn som Tinemor 09.. Rett og slett som en betryggelse for meg selv.. Hvis alt ser bra ut har jeg tenkt å fortelle til de nærmeste at jeg er gravid.. Det har jeg villet vente med (til jeg tror det selv iallefall :-))

Skrevet

Jeg vil på tidlig UL, men er usikker på når man kan se noe? Er det noen som har erfaring?

Jeg har mistet 2 ganger først i deb 07 i uke 9, så tvillinger i mai 08 i uke 16. Trenger å se at alt er bra før jeg klarer å glede meg 100%....

Skrevet

Var på førstegangskontroll i dag og trengte ikke å spørre om tidlig UL engang :) Legen sa at det har vært så mye fram og tilbake på rutinene rundt det der, så han sender inn alle på tildlig UL. Fantastisk ;)

Skal inn rundt uke 12, er 7+1 nå :)

Skrevet

Har vært på en ul da jeg var ca 6 +4 og skal igjen i dag når jeg er 8 +1, pga 3 aborter tidligere. Gruer meg skikkelig---

Skrevet

Har vært på en ultralyd, 6+2, fordi jeg har hatt IVF. Da er det standard med ultralyd i uke syv.

Skal på en til når jeg er 8+6, fordi jeg har lyst og gynekologen mente det var helt i orden. Klarer ikke helt å stole på at dette skal gå bra, så har lyst å se at alt er greot. Regner egentlig med at jeg vil få en ultralyd til rundt uke 12-13.

Skrevet

Jeg skal på tidlig ul når jeg er 8 uker rett og slett for å berolige meg selv. Denne graviditeten kom som en overraskelse og jeg klarer liksom ikke å skjønne det helt enda.

I tillegg så blir det 4 barn på 4 år og jeg er ingen ungmøy lenger, så jeg bekymrer meg en del for det også.

Jeg betaler selv hos gynekologen min, så føler ikke det er noe problem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...