Gå til innhold

Hvor mye bruker dere å gi til gudbarn (som dere bar til dåp)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gudforeldre til ei lita jente,synes det er vanskelig å vite hvor mye man "bør" gi...det kommer jo selvsagt an på hva man har råd og lyst til,men hva mener dere?

Tenkte å legge oss på ca.300 kr,da får hun gave i tillegg fra våre barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har gitt for ca 800-1000 kr, men vi har veldig liten familie og er bare fadder til en. Man må gi etter både lommebok og hva man selv føler er riktig. Det er vel mer enn bra nok hvis dere gir gave fra barna deres også.

Skrevet

ga gaver for ca 700 kr. men mora er som en søster for sambo,så blir litt mere pga det:)

gaven var hans & grete bestikk (+ klær),noe som foreldrene synes var kjempe-kjekt:) faktisk en gave som kommer til å bli brukt:)

Skrevet

Hun nete vel hva man gir i bursdags og jule gaver.

Jeg gir mellom 150 og 300 kr alt etter hva det er. Når jeg strikker har jeg kun utgifter på garnet så det blir billigere i kroner men ikke i tid.

Skrevet

Jeg er fadder til niesa vår og kjøpte gave til ca 8-900 kr.

Skrevet

jeg spurte litt rundt da vi skulle være fadder. Da viste det seg at de fleste ga mellom 750 og 1000 kr, jeg endte vel på 1200. Men jeg synes at uansett hvilken gave det er så skal man ikke gi mer enn man har råd til.

Skrevet

Til jul og bursdag, eller til dåpen?

Til dåpen; ene fikk tripptrapp-stol og andre fikk sparekonto hvor vi sparer hver mnd.

Til jul; de fikk vel gave til rundt 300 hver, vil jeg tro.

Ingen av dem er ett enda ;)

Skrevet

Jeg mente til jul og bursdag ja :)

Dåpsgaven kostet vel ca 1200,men det er liksom den ene gangen så derfor ble den såpass dyr....

Skrevet

1.200 kr til dåpen. 1.000 kr til 1-års dagen. Ca. 400 kr til "vanlige" bursdager og jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...