Milli123 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg var hos jordmor for andre gang i går, trivelig. Barnefar fikk høre hjertelyd for første gang, tror han synest det var riktig så stas :-) Jeg er nå i uke 23 +5, og venter vårt første barn 3. juni (jente). Under kontrollen i går ble det foretatt ulike mål og lignede som vanlig rutine. Jeg hadde fundusmål (fra bekkenbunnen til toppen av livmoren) litt utenfor den grønne sonen (helsekortet)....men var visst ganske så normalt. Det var ulike årsaker til det, blant annet barnet størrelse, min høyde etc....... noen med lik erfaring der? Ble ikke helt klok på det!!!! :-) Ellers banket hjeret til den lille på rundt 150/160 slag pr. min, rimelig aktiv, men normalt i følge jordmoren!! Hvor mange slag pr. min slår hjertet til spiren deres?
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg var der sist i uke 19.. Da hørte vi på hjerteslaga. de var på rundt 150.. fundusmål var midt på streket... men det er helt normalt å lille både over og under det grønne feltet.. kommer nok ann på høyden og slik :-)
Line3 Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Ja, jeg lå langt over det grønne feltet, og det var mest sannsynlig pga høyden. Fostervann og størrelsen på baby var helt gjennomsnittlig. Hjerteslag 150-157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå