Gå til innhold

Thailand - Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har tenkt å dra på 4 ukers ferie til Thailand i desember. Vi vil da ha med en gutt på 4 år og en jente på 11 måneder. Noen som har steder og hoteller å anbefale? Vil gjerne høre fra mange!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg aldri dratt med en 11 måneders baby dit. Det er jo grunner til at det ikke anbefales dessverre:-(

Skrevet

Vi var 3uker på Phuket, Kata og var veldig fornøyde. Vi hadde kun med en på ca6mnd, men vet om flere som har vært der med eldre barn som har vært veldig fornøyde.

Fine hoteller, stranda der er veldig bra uten så mye bølger og når vi fikk behov for lege, var det en veldig flink lege der som til og med snakket litt skandinavisk og som hadde jobbet med turister i maaaange år.

Skrevet

Jeg vil anbefale dere Kata Beach, i Phuket. Hotell Peach Hill Resort. Barnevennlig, rent og pent, og god mat. 3 bassenger tilknyttet hotellet. 5 minutter å gå til det jeg anser som verdens vakreste strand:-)

Nydelig plass!!

Skrevet

Må legge til at mannen min fikk litt mageproblemer der nede, og legen kom på rommet (!!) etter 10 minutter fra vi ringte. Det kostet oss 70 kroner i norske penger inkl. medisinene han trengte. Helt utrolig:-)

Skrevet

jeg har vært flere steder i Thailand, og anbefaler Krabi på det varmeste! Hua Hin og Phi Phi er heller ikke verst :) ser ikke problemet med å ha med seg et barn på 11 mnd. jeg har ikke blitt syk mens jeg har vært der. men IKKE vær 4 uker på sammen sted. velg dere to steder, og vær 2 uker på hvert sted. steder jeg ikke har vært, men ønsker å dra til er Koh Samui og Koh Lanta.

Skrevet

Krabi- Railay bach

Jeg ville heller ikke dratt med en så liten unge, så vi venter til minste er nesten 4 år før vår neste tur.

Det er en del vaksiner som bør tas før man drar.

Skrevet

Jeg vil anbefale Koh Lanta på det varmeste. Det er superbarnevennlig. "Hovedveien" er stranda, og en har ingen trafikk å bekymre seg for. (i motsetning til Phuket) Vi var i Thailand i januar i fjor med en 2 åring og en 10 måneders gammel gutt. Vi var både på Phuket, Karbi og på Koh Lanta. Var også 4 uker, og syns det blir for lenge på et sted. Koh Lanta var definitivt det beste stedet med småbarn, og vi voksne trives også kjempegodt der. Stille, rolig, god mat, hyggelige folk. (litt mye svensker dog.....) Anbefaler å bo på stranda nærmest sentrum (klong Dao) der er det mest utbygd, og mange bra spisesteder å velge mellom. Er også kokkeskole der, Time for Lime, som anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...