Joikaboll@ Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Og hva med str i forhold til rommet? Stua er fortsatt 50 kvm, må vi ha så stor som 60"? Det blir ca 6 meter fra sofan til veggen tv skal henge på.
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Nei det trenger dere ikke. Vi har 37 " og nesten 4 meter. Holder i massevis. Vi har en 42" også men den nekter jeg ha i stuen for den blir altfor stor. Det er som sagt ikke rommets str det kommer ann på men hvor langt i fra den dere blir sittende. Hadde gått for 42" jeg. Ikke noe mere. Store TV'er er heller ikke pent samme hva.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 vi har 50 tommer. er vel 3-4m fra tv til sofaen. men har ingen problemer med å se når jeg står på balkongen, som da er bak sofaen igjen. kan også sitte i andre delen av stuen og se. der er det ihvertfall over 6m fra stolen til tv
mamarama og lille banan Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 jeg ville kjøpt LCD-tv hvis du skal ha under 40", og plasma hvis du skal ha over 50" i hvert fall. dere har stor stue da, men en 60" kan "ruve" for det. vi har en 40" LCD, og den er akkurat passe til stua vår. vet ikke hvor stor den er da, men hvis jeg skal tippe er den 30-40 kvm, men med ei ruvende pipe midt i rommet virker det mindre.
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Vi har også stor stue, men noe 50 tommer kommer aldri inn i mitt hus:-O Det er noen meter til tv her også, så 42" holder i massevis. Etter mas i lang tid har jeg endelig gått med på at den gamle sjenken min skal få slikt et monster på seg:-p
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Ville ihvertfall ikke hatt plasma. De i butikken anbefalte oss lcd, og vi har ikke angret et sekund. Husker ikke alle fordele i hodet nå... *ammetåke* Tror de sier at man skal max ha 10" pr meter, eller noe slikt. Vi sitter 4 meter fra vår 40". Og om du skulle velge plasma, da må du passe på at dere ikke henger opp tv'n på en "sol-vegg".
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 de som har peiling sier at under 40" er det best med lcd. og over det BØR man velge plasma. er veldig fonøyd med vår ihvertfall
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 I tillegg kommer det an på hva du skal bruke flatskjermen til. Hvis du primært ser på film og tv er plasma tingen for deg. Sortnivå og kontrastnivå på plasmaskjermene er klart bedre en LCD,derfor får du en helt annen filmopplevelse med en plasmaskjerm. Vi har en 50 tommer plasma til film og tv,og en 40 tommer Lcd til playstation etc.. Med vennlig hilsen Samboeren til bobobaby og storebror Lucas
knøttet28 Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Plasma kan hende blir ulovlig hørte jeg på tven en dag:) Og skal du ha så svær tv kan du like gjerna ha framviser:) Det syns ihvertfall vi som er tante og onkel til 2 av dine barn:)
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Vi har valgt LCD, rett og slett fordi vi har sett hva som skjer med en plasmaskjerm som står lenge og ofte på feks samme kanal. Da brennes logoen inn i skjermen og det er ikke mye kult asså. Eller om du skulle glemme av et spill eller en dvd så brenner bildet seg da også. Vi har en forholdsvis liten stue på rundt 30 kvm, og har en 47" som vi er strålende fornøyd med. Men 30" som stod her før vi fikk denne funka den også liksom...
Hjertefamilien Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 Over 40" er plasma best. Og om det blir ulovlig tviler jeg på. Grunnen til forslaget er pga de bruker mye mer strøm enn en lcd skjerm.. Kan godt forestille meg produsentene forsker videre på teknologien og klarer produsere plasmaskjermer som bruker mindre strøm. Innbrenning har jeg ikke vært borti på halvannet år, har vært borti det en gang, men da på en eldre plasmaskjerm. Plasma er best til vanlig tv-kikking og gode filmer. Farger kommer best frem i en plasmaskjerm. Optimal sitteavstand er 3 ganger tvn's høyde :-) Skulle jeg kjøpt ny tv i dag ville det blitt en 42" plasma.
klikk.no Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 Det er ikke mye som skiller Plasma kontra LCD om dagen. Plasma har hatt et forsprang fordi de viser svart bedre enn LCD. LCD teknologien har kommer lenger og er snart på høyde med Plasma. Tingene som skiller dem er at Plasma er best på farger, oppdaterings hastighet og synsvinkel. LCD lenger levetid og mindre strømbruk. Det vi kaller burn-in som en tidligere nevnte er aktuellt for begge typer skjermer men de fleste i dag har en funksjon som hindrer dette. burn-in husker vi vel best fra CRT tiden. Mitt råd er å ikke lytte til selgere som snakker gjerne om ting de ikke egentlig vet så mye om men kikk heller på nyere tester. Mange ganger spiller det egentlig ikke så stor rolle hva TV heter siden det ikke er mange som produsere plasma i verden. så innmaten i ulike plasma tv er faktisk likt. ville tro for deres stue en 40 LCD ville vært flott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå