fisk 1977 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 I går når jeg vra på do så kom det litt blod på papiret (ikke mye), men ble veldig bekymret. Ringte sykehuset, så jeg fikk komme til undersøkelse. Babyen sprella og hadde det fint, hun kunne ikke se noe galt, men hun tok en innvendig UL, også. Hun sa at hvis hun skulle si noe, så trodde hun det kunne være et liten blødning fra morkaken, da den kunne ligge rett ved kanten ved mormunnen. Men jeg er så øm helt nederst i magen i dag, er det flere som har det sånn? Litt sånn mensensmerter! I stad kom det også litt slim....noen som har hatt noen lignende?? Uff, hvorfor kan ikke alt bare være helt normalt!!!! Blir veldig glad hvis noen svarer:-)
tvillingjenterimars Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Hei, Hadde også lettere blødning i ca uke 18. Varte i nesten 1 uke og jeg fikk samme tilbakemelding som deg. Etter et par uker fikk jeg en ny blødning som varte et par dager. Etter dette trakk morkaken seg lenger opp ettersom livmoren vokste, og ikke noe mer blødning pga dette, er nå i uke 36. Så tror ikke dette er grunn til bekymring :-) Hva gjelder ømhet i magen og slim vet jeg ikke, men kan muligens bare være litt endring i utflod?
med nr 3 i magen Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 hei du:) I uke 12 så fikk jeg en skikkelig styrblødning. og de trodde også at det var pga av ei rift i morkaka som de sa.så blodansamling på ultralyd. er nå i uke 17 å har ofte rennende mørk utflod. så det er vel rester tenker jeg. men har fått beskjed om å ta det me ro så lenge dette pågår. har du også fått beskjed om det eller?
....().... Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Hei Jeg opplever det samme nå. Liten blødning i går, mer i dag og øm i magen. Er i uke 14. Kom akkurat fra legevakt og en veldig hyggelig lege sa han trodde det var starten på en abort. Han skrev en henvisning til gyn på sykehuset for å få en ultralyd, men da jeg ringte dem og snakket med vakthavende lege sa hun jeg bare skulle vente på kvittering (at hele eller deler av fosteret kom ut). Fikk ikke komme inn. Har inntrykk av at alle får komme for å bekrefte/avkrefte abort. Syns det hele er gansge fortvilende og klarer ikke helt gi opp håpet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
med nr 3 i magen Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 jeg fikk også høre at det var en truende abort jeg hadde..har inntrykk av at de kaller det til alle som har blødninger tidlig i svangerskapet. men her sitter jeg like gravid enda åssen går det med deg nå da baby its you ?? fortstår ikke hvorfor de kan tro noe som helst..ble du undersøkt? ultralyd?
....().... Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Er veldig leit det hele. Skulle så gjerne visst. Skal til legen min på mandag. Hun har UL. Det er jo en del som deg her inne, som blør men likevel ikke mister. Jeg krysser fingre til det motsatte er bevist. Hun legen jeg snakket med på tlf ga hvertfall ingen trøst. Takk for støtte.
med nr 3 i magen Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 er du langt på vei da? ja jeg var sikker på at jeg skulle miste i uke 12 da jeg fikk en styrblødning, gjennom buksa å nedover lårene. men det har gått fint enda. er nå i uke 17. har hatt en del venninner med blødninger å...ogse med mensmurring, men har sett det har gått bra. så håper det vil gå bra med deg å . du må komme med en oppdatering da
mammasgo`jente Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har blødd hver dag siden uke 19, og jeg er nå 26 uker på vei. Noen dager blør jeg friskt blod, mens det andre dager kommer brun utflod. Har vært inne på sjukehuset å sjekket flere ganger, men det er ikke noe farlig. Hos meg kommer blødningene pga at en liten del av morkaken dekke åpningen. Og hvis det blir press på det, feks tunge løft, hard avføring eller kraftige kynnere, så løsner litt av morkaka og det begynner å blø. Jeg ksal visst bare slappe av med dette og ikke bekymre meg, men det er jo ikke så lett. Er jo ikke så kjekt å blø friskt blod, for en skal jo liksom ikke blø når en er gravid... men de følger meg opp, så jeg får stole på at legene vet hva de snakker om.
nalle Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Hei! Rart å lese innlegget for jeg opplevde akkurat det samme i helgen! Jeg var på do og fikk litt blod på papiret. Er plaget med hard mage og måtte presse veldig. Jeg ringte sykehuset og jordmoren der sa at det kunne hende jeg sprengte et blodkar. Det skjer visst noen ganger. Kan også komme litt blod etter sex. Ellers har jeg også en morkake som ligger foran livmormunnen. Jeg har hørt at det er vanlig med litt blødninger da. Hvis du har smerter og blødningene ikke gir seg må du få dette undersøkt med en gang! Hvis du kun blør litt og det gir seg uten smerter fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle bekymre meg. Lett å si...! Uansett; for min del ble det med de få dråpene. Jeg kjenner at lillegutt sparker og rører på seg så jeg tar det rolig foreløpig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå