Gå til innhold

Fantastisk å gå gravid :)


rennart

Anbefalte innlegg

Dette er min første graviditet, jeg er 27 år, og venter ei lita jente.

Jeg har visst vært UTROLIG heldig i mitt svangerskap, i forhold til mange andre her. Jeg synes såå synd på dere som har det vondt, fælt og er lei. Dette er ikke noe jeg kan sammenligne meg med, jeg har jobbet 100% til siste slutt(neida, jeg har IKKE kontorjobb), har ikke slitt med bekkenet, kvalme har jeg hatt, kasta mye opp(men det må man vel regne med?), og jeg har vært så heldig å bare følt meg bedre og bedre for hver dag som går :)

Det som skjer med kroppen min under graviditeten er greit, masse nye strekkmerker, mange kilo ekstra, men allikevel.. jeg gjør dette for

en grunn... Alt som har skjedd underveis har jeg vært forberedt på, å nå nærmer det seg fødsel med stormskritt :D

 

Jeg bare lurer på om det er noen andre her som også har vært så heldig å hatt det bra under svangerskapet???

Leser så mye negativt, men aldri noen "gode" historier om graviditeten.

Eller er det bare jeg som ELSKER å bære rundt på ett barn???

Lykke til videre alle sammen, nå er vi snart der :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, du er ikke den eneste som er heldig. Jeg venter nr tre om tre uker og må bare si at formen er kjempefin. Trener aktivt på Spenst et par ganger i uka (mest i sal da jeg trenger litt coaching :-) ) og har jobbet fullt (en ganske krevende og tung jobb) til nå og har virkelig satt pris på det. Møter andre som er mye kortere på vei som sliter vanvittig og er kjempestore i forhold, og jeg priser meg lykkelig hver dag over at jeg er i den formen jeg er. Har liten mage og det hjelper nok og få kilo opp egentlig. Har mine øyeblikk i lpet av dagen hvor sofaen er det beste, men det skulle bare mangle. jeg har slitt mye med kynnere de andre gangene, men denne gangen er det litt roligere og når jeg først har dem virker det som effektive modningsrier. Regelmessige og ganske så j.... vonde. Husker dem fra tidligere svangerskap... Innbilder meg derfor en litt annerledes og bedre fødsel denne gangen. Har ro i kroppen og godt med energi til fødselen :-) Vi får bare være glade for at vi er så heldige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner ikke hvorfor du skryter så av det svangerskapet der HI.

mitt første svangerskap hadde jeg da jeg var 19-20 å jeg var ikke noe kvalm, ingen strekkmerker la ikke på meg mer en normalt, ingen dep. eller redsler.

å hadde en super grei fødsel på under 5 timer :D

jeg elsket også å gå gravid.

fikk da en nydelig gutt som er noe av det hærligste du kan tenke deg. sov rundt etter 3 mndr. ammet, å var alltid blid. alle skryter så av han uansett hvor en kommer.

jeg er nå gravid med nr.2 å nå venter vi ei lita tulle, men denne gang er saken litt anderledes :D elsker fortsatt å gå gravid men har hadt plager med bekkend litt kvalme (ingen spying da) litt strekk merker på bak enden, pga jeg har lagt på meg en del mer hehe plager meg absolutt ikke da, å gleder meg en masse til denne fødselen også :) ellers i begge svangerskapene har jeg fungert helt normalt.

 

så er absolutt ikke bare deg som har en god opplevelse av svangerskapet, håper du vil få en like grei fødsel som svangerskapet ditt :)

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har også et problemfritt svangerskap, mitt første. Er 28 år og i full jobb (ganske krevende jobb). Går ut i permisjon om 4 uker, og regner med å "holde ut" i jobben til da. Har ikke vært noe kvalm, lagt på meg lite, ingen strekkmerker.. Ingen av de plagene jeg leser om at er vanlig. Er frisk og rask :)

 

Det er selvsagt godt å slappe av hjemme etter jobb, og jeg er mindre sosial nå enn før for prioriterer å hvile meg når jeg ikke er på jobb. Pluss at jeg har mange barnløse venniner som liker å gå på byen osv, men det orker jeg ikke være med på. Men jeg har også flere venniner med baby, så det er fint å ha venner som er i ulike faser i livet.

 

Det føles godt å bære frem et menneske, og jeg er veldig spent på hvem det er ;) Hun (tror det er jente) sparker masse og det er godt å bare stryke på magen og kjenne på alle bevegelsene.

 

Så gjenstår det å se om fødselen blir like problemfri.. neppe! Men det er forhåpentligvis glemt etter en stund.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det er flere av oss :) Hahaha, siden svangerskapet går så fint så regner jeg med at fødselen IKKE gjør det ;)

Neida, skal nok overleve det uansett hvor lang tid det tar, og hvor vondt det gjør. Kanskje 1.svangerskap er lettere enn de andre??

Kan virke sånn, men man vet jo aldri.

Uansett, lykke til igjen alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første svangerskapet trivdes jeg veldig med å gå gravid også, denne gangen har jeg ikke likt det i det hele tatt, ikke komfortabel med endringene i kroppen (unngår å se meg i speilet uten klær). Grunnen er nok er at jeg hadde bare 4 måneder pause der jeg ikke var gravid før det var på'n igjen... Da jeg fant ut at jeg var gravid igjen var det ikke tanken på to tette barn som skremte meg, men tanken på å bli tykk igjen... ;( (har aldri hatt noe spiseforstyrrelser eller slanket meg, så det har ikke noe med saken å gjøre)

 

Forbered deg på at fødselen blir helt jævlig, for da blir den mest sannsynlig bedre enn du tror!! Jeg gruet så for fødselen forrige gang - trodde jeg kom til å nesten dø av smertene, og syntes det gikk over all forventing, så jeg ble litt overrasket når fødselslegen kom for å snakke gjennom fødselen med meg for å unngå at jeg skulle få noen traumer etter den vanskelige fødselen - var det virkelig såå ille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...