Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Herregud for en sutring og klaging det er på mange her. Buhu, jeg må dra på shopping alene med hele ett barn! Umulig! Buhu jeg har bekkenløsning, Buhu jeg har svangerskapskvalme, Buhu ungen min våkner 1 gang hver natt hva skal jeg gjøre, Buhu jeg får aldri barnevakt, Buhu barnefar gikk fra meg nå orker jeg ikke ta meg av barnet mitt ordentlig fordi jeg er så deppa.. Herregud for en klaging. Tenk over at det finnes folk med litt mer reelle og alvorlige problemer før dere setter i gang med den verste sutringen. Greit nok å ta opp et problem man har, men tonen i innleggene tyder jo på at dere virkelig tror det er utrolig synd på dere, og det er jo bare kvalmt og patetisk. Barn trenger positive og sterke foreldre, ikke foreldre som sutrer og klager for den minste lille ting. Prøv å se tingene i et litt større perspektiv så innser man kanskje at livet ikke er så ille, så klarer man kanskje å ta seg sammen litt, smile og ha det gøy med barna - i stedet for å sitte på DiB 24/7 og synes synd på seg selv. Bare et tips.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Kanskje du heller skal tenke på deg selv og la andre gjøre som de vil. Er ikke sagt at de klager hele tiden, men i blant hjelper det godt med en anonym utblåsning her. Ikke kom her og si at livet ditt er perfekt og at du aldri har en negativ tanke!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Tror mange bruker anonymsiden for å få ut litt frustrasjon over små og store ting.. av og til hjelper det å få ut litt innestengt frustrasjon anonymt her inne. Det er ikke alltid like lett å være småbarnsmor! Greit å kunne "snakke" med andre i samme situasjon om stort og smått. Men en trenger ikke være frekk da, er jo masse folk som bare skriver for å provosere også..
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Så du, HI, klager aldri? Det høres ikke helt bra ut. kanskje en tur til psykolog hadde vert noe.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Er ikke snakk om at man aldri skal klage - men jeg snakker om innlegg der folk er sånn : "jeg ORKER ikke mer, jeg er helt ØDELAGT, jeg hater livet mitt, jeg får alvorlig depresjon osv" av ting som faktisk er helt normalt når man har småbarn, slik som at de ikke sover om natten, har trasseanfall daglig, at man kanskje ikke har noen til å være barnevakt, at man kanskje blir aleneforelder slik mange av oss blir osv osv. Tror det er til det beste for en selv å ikke sette et SÅ til de grader negativt fokus på livet sitt over problemer som enten er helt vanlige eller som i alle fall rammer mange av oss. Hva faen gjør du om noe virkelig ille skjer da. Jeg merker i alle fall at livet mitt er mye lettere når jeg ikke går rundt og overdramatiserer mine egne problemer så fælt, enten det er til meg selv, andre eller på anonyme forum.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 En kan faktisk bli så utslitt av søvnmangel at en føler seg på randen av sammenbrudd, da hjelper det lite om det er aldri så vanlig.. Synes du bagatelliserer ting som kan føles alvorlig nok for den som står oppi det..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Ja jeg vet veldig godt at man blir utslitt, eldste barnet mitt sov ikke en hel natt før hun var over ett år, jeg var oppe med h*n mellom 5-20 ganger hver eneste natt frem til det, et ansvar jeg var alene om, og det ble ikke ordentlig bra før h*n ble to år. Er alene med mine barn og vet at man kan bli sliten av så mangt. Jeg snakker om å gå rundt og SI og TENKE at "dette klarer jeg ikke, jeg får sammenbrudd, jeg orker ikke mer" osv - fordi tro meg, det klarer man. Mødre (og fedre) har klart større bragder enn som så under mye verre kår. Mener IKKE at det ikke er lov å klage, men syns det er så unødvendig med sånn krisemaksimering, hundre utropstegn og hentydninger om at en ikke greier mer av livet sitt - når problemet tross alt ikke er SÅ alvorlig. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Hvis du irriterer deg så veldig over at folk klager så fælt her inne så bør du kanskje finne et annet forum?? Dette er tross alt et forum for å lufte tanker, problemer og spørsmål relatert til det å være småbarnsforeldre... Alle dine eksempler har jo med dette å gjøre! Hvis det å gå gjennom et samlivsbrudd er en bagatell for deg, så virker du bra ufølsom spør du meg... Og når det gjelder det med søvn, takler folk det forskjellig! Selv hadde jeg masterstudier og jobb ved siden av så jeg ofte hadde 14 timers arbdager (selv da jeg var gravid), likevel har jeg aldri vært så sliten som den første tiden med baby! Men her inne skal man jo ikke engang syte over at mannen har vært utro... Lurer på hva du hadde gjort i samme situasjon.. Dessuten finnes det sikkert mange mennesker som har vanskelig for å lufte tanker og følelser muntlig, som synes det er veldig fint å kunne gjøre det helt anonymt her - heller det enn å klage til alle rundt seg hele tiden... Latterlig innlegg!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Jeg mener ikke at man ikke kan lufte tanker og følelser. Men hvorfor bruke et tankesett og en uttrykksmåte som innebærer at alt er verdens undergang og totalt uoverkommelig. Hvis en virkelig mener at ting er så kjørt så er det vel heller ingen vits i å søke råd på et nettforum da. Jeg har spurt om råd ang problemer her selv jeg - problemer som har vært veldig frustrerende, men har ikke følt behov for å spe på innlegget med "NÅ KLARER JEG IKKE MER AV DENNE UNGEN!!!!!!!!!" eller "NÅ ORKER JEG IKKE MER AV DETTE LIVET" osv. Hi
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 Alle uttrykker seg forskjellig. Den som startet dette innlegget hadde jo også behov for å klage litt;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #14 Skrevet 7. februar 2009 Beklager men du og den tråden din kan dra en viss plass der sola aldri skinner for min del!!! Du skal ikke tro du kjenner andre eller vet noe om andre pga overfladiske tråder her inne. Jeg har selv et barn med en alvorlig kronisk lidelse som gjør at han er mye syk og på sykhus,venter nå på operasjon!! Men faen jeg må få lov og klage på at GUBBEN min oppfører seg som en TOMSING innimellom selvom jeg har et sykt barn!! Jeg klager aldri ellers på situasjonen min med et sykt barn,slikt er bare livet for oss. Men MANNFOLK,JA det må jeg FAEN meg få lov og klage på! *JÆVLA IDIOT HI og andre som ikke tenker lengere enn sin egen nese!!!! Håper dette er en vekker!!! HILSEN HI I INNELGGET *JEG ER SÅ FORBANNA OG GRETTEN!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #15 Skrevet 7. februar 2009 HELVETE NÅ KJENTE JEG FOR FØRTSE GANG AT JEG BLE JÆVLI FORBANNA HER PÅ DIB!!! Sorry,men den tråden din var jævli upassende. Har du selv et sykt barn HI???? Vis NEI,Lukk igjen brødboksen for DU vet ikke hva du prater om..I hvertfall ikke når du kommenterer MIN tråd ditt nek!!!!!!!!!!! Hi i 14.52
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #16 Skrevet 7. februar 2009 haha, jeg kommenterte ikke din tråd - har ikke lest tråden din en gang. Jeg har et barn med en diagnose som krever ekstra oppfølging ja, det overnevnte barnet som ikke sov. Det er lov å klage. Men jeg syns det er mye sutring her inne over ting som virkelig ikke er SÅ krise. Og jeg sikter ikke til ditt innlegg, for det har jeg FREMDELES ikke lest. Men bare vær forbanna du. Hi
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #17 Skrevet 7. februar 2009 Og for the record ; selv om jeg fortsatt ikke har lest tråden din og har ingen intensjoner om å gjøre det heller : Å ha et kronisk sykt barn som man venter på operasjon for ER et reelt problem som jeg forstår føles helt håpløst og som man har all rett i verden til å uttrykke frustrasjon og maktesløshet over. Jeg snakker, om de innleggene jeg nevnte i HI der folk klager over dårlig søvn, dårlig med barnevakt, dumme gubber som om DET var the end of the world. Om man nyanserer innlegget med at man har alvorlige tilleggsproblemer som gjør at disse hverdagslige problemene gjør at det topper seg så forstår jeg jo veldig godt at man tyr til sterk språkbruk og at verden føles håpløs - Jeg kritiserer de som mener livet er ødelagt og meningsløst ut fra problemer som IKKE er så alvorlige. Som rett og slett sutrer mer enn de har godt av selv. Hvis det gjør deg så jævla forbanna så er det leit, du har tydeligvis misforstått og trodd jeg har kommentert din tråd, det har jeg ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #18 Skrevet 7. februar 2009 Men seriøst... er det ikke greit å få lov til å sutre litt innimellom. At det kan være et sted som du kan få ut litt grums. De som ikke ønsker å lese om det kan jo bare bla videre istedet for å irritere seg! Jeg mener det er fantastisk med et slikt sted hvor du kan spy ut det du måtte ønske, store eller små problemer.. så sparer du mann og øvrige venner. Det er klart det vil bli mye av det på et sted men det er jo fordi mange har behov for det. Det ser vi jo ut i fra alle som klager som du kaller det. Har du aldri overfladiske og små problemer i livet ditt som bare er irriterende noen ganger???
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Jeg synes det er overvekt av ressurssvake kvinner på dette forumet med ekstremt ressurssvake menn. Hver helg renner det inn innlegg og menn som går på fylla, menn som ikke gidder stå opp med ungene, menn som ikke tar ansvar, menn som ditt og menn som datt. Javel... men hvorfor i all verden gikk dere hen og fikk barn med disse mennene da? Rydd opp i livet deres. Og ja, hvis mannen slår dere så flytt fra ham, tenk på barna før dere tenker på dere selv og sutringen "Jeg kan ikke leve uten ham". Det verste tilfellet jeg har sett her var en viss ung mor som startet en tråd anonymt med at hun hadde kastet samboeren ut av sengen, så slo han henne. Underveis i tråden glemte hun å trykke på knappen og tre dager etterpå skrev hun at de skulle gifte seg og planla flere barn. Herregud. Er det mulig? *klask i panna*
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #21 Skrevet 7. februar 2009 buhu hi skjønner ikke at folk takler diverse situasjoner forskjellig
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #23 Skrevet 8. februar 2009 Joda det er akkurat det jeg skjønner - men å påstå at man ikke KLARER MER og blir ØDELAGT er jo ikke akkurat å "takle situasjonen" så veldig da. Iallfall ikke en måte jeg anbefaler. De som vil fortsette å krisemaksimere og syte værsågod, jeg sa ikke at det ikke var lov - jeg tror bare man får det bedre med seg selv ved å prøve å ikke gjøre det. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå