Harald Ripultfør Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er 1 voksen og et barn på 2 år. Er det urealistisk å tenke ca 2000 i mnd på mat? (hvis man er flink til å handle inn billige varer, og ikke kjøpe mye unødvendig)
alvis Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Hvis det kun er mat og ikke andre ting som vaskemidler, såpe, wc papir o.s.v så kan det gå. Men tror du må være veldig flink:)
Gjest nyttårsløftet Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Vi er fire, og jeg har det som mål. Handler for ca femhundre i uka Greier det ikke helt da, det blir litt mer når jeg skal ha vaskemiddel o.l i tillegg, og akkurat nå er mannen ute og sper på med litt pålegg (han er betydelig rausere, så nå sprekker budsjettet totalt=). Tror det skal være fullt mulig. Tenk restemat, kjøp litt stort når det er på tilbud så har du på lur i fryseren.
Blå + en i magen Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Hmm... om du klarer å handle mat for under 70 kroner per dag? Skal jo ha frokoster, middager og diverse....
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Vi er 2 voksne og et barn på 1,5 år, bruker ca 6000 i måneden (da med vaskemidler, dopapir, bleier osv)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 vi er 2voksene og 1 barn på 17mnd.. vi bruker 700-1000kr i uken og det er med husholdnisngs artikkler,bleier.osv. tror nok du kan klare det;)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Vi bruker ca 4000 i måneden og er dobbelt så mange (2 voksne og 2 barn), men hun minste får bare pupp, så der er det stort sett bare bleier, smokker og litt mme en gang i blant som må kjøpes inn. Vi er flinke og planlegger middager for hele uka og handler inn en gang i uka. Må ofte spe på med litt melk, men da er det bare å si til seg selv før du går inn i butikken at nå skal jeg BARE ha melk og ikke noe annet!! Ellers prøve å handle slavisk etter handlelisten.
-trollemor- Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 vi bruker 4500 på mat. men mannen jobber sent og spiser på jobb hver arbdag. Så sparer på det, en mann spiser jo mer. Vi bruker masse penger på et godt utvalg av pålegg, må ha skinke, salami, philadhelphia, graddaost, westfalerskinke, leverpostei, servelat, etc etc... men det er han som spiser alt... jeg nøyer meg med brunost og skinke og hvitost. Men om dere klarer å holde dere til 2000 i mnd, med av og til unntak (er jo ikke hver mnd man kjøper vaskemiddel og slikt) så er jeg imponert! Vi hadde før 3000 i mnd, men det sprakk så og si ofte... Nå handler vi jo bleier (koster jo heller ikke så mye) Men men, vi kjøper det vi vil ha på butikken, og jeg syntes ikke 4500 er altfor mye. hadde vi ikke hatt råd hadde jeg vært strengere. Her i heimen er det jeg som ordner med stort sett det meste.
Yo&La+spire Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Du klarer det nok visst du virkelig går inn for det! Vi er 2 voksne og en 2 åring og handler for max 4000 i mnd. Da inkl at vi spiser ute ca en gang i uka. (også inkl vaskemiddel +++ alt som man vanligvs kjøper å en matbutikk). Kommer mye ann på hvilken butikk du velger også! Vi handler på Rema, men når eg kjøpte på Bunnpris ble det flere hundre kr dyrere i uken. Og på meny og coop koster tingene 5-10 kr (noen ganger det dobbelte) mer....(vi handler for en uke om gangen, kunne nok spart enda mer på å kjøpe inn stort, f eks kjøtt på tilbud osv..)
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Jeg tør nesten ikke svare engang jeg, hehe... Vi kjøper både mat, shampo, såpe, bleier ol og diesel på samme kort, så har ikke helt oversikt over bare mat, men vil tro det går en 9000 kr sånn ca i bare mat til oss. Vi er 5 stykk, et par veldig storspiste, og da føler jeg ikke vi kjøper så mye dyrt heller egentlig, men blir litt frukt, grønt osv og det koster jo.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Herregud, var nå enda godt at det er flere enn meg som bruker mer enn resten over her. Tror vi ligger på omtrent det samme i matbudsjett som dere ca 8-9000. Men vi bor ikke i by og har bare en butikk å velge fra så da blir det dyrere.
Kamomille Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Vi er 5 og har et budsjett på 5000 kr pr måned. Det skal også dekke bleier, dopapir vaskemidler etc. Ungene får mat i barnehagen da, så sparer endel mat på det (men selvfølgelig betaler vi for det også, dog går det av et annet budsjett:)) Budsjettet vårt sprekker ofte da, så det er vel egentlig litt urealistisk å si at vi bare bruker 5000 kr. Hvis du spiser lite og er flink til å handle kun det du trenger, så vil du nok klare det.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 Ja, vi bor også lanlig til og der er det mye dyrere. Prøver å handle inn litt tilbudsvarer osv når vi er i "byn", men det meste kjøper vi jo lokalt og her er det kun en butikk på mange mils omkrets.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå