Gå til innhold

ricinusolje lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet det er mange av dere som er motstandere av denne oljen, men ville bare forhøre meg litt. Er en dag over termin og tok 2 ss av ricinusolje i 12 tiden i natt. Er førstegangs. Hadde noen sterke kynnere og våknet ofte og den ene gangen kjentes det ut som en ri ettersom det var vondt og drog skikkelig både helt nederst i magen og i korsyggen. Magen har vert veldig hard hele natta. Som om jeg har hatt en kynner som ikke gikk bort, men kjente bevegelser fra den lille innimellom.

Men jeg trodde man skulle springe frem og tilbake på do av denne oljen, men jeg har ikke vert på do en eneste gang. Vet ikke om den funker men nå sitter jeg iallefall og har vonde kynnere som også er nokså vonde i korsryggen. Er dette rier kanskje? Og hvis det er det, er det lurt at jeg holder meg i aktivitet da for å sette dem opp/at de ikke slutter? Del gjerne erfaringer.

Dere som er imot lakserolje trenger ikke svare.

takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok lakserolje en uke før termin tror jeg, det fungerte ikke på meg da. Jeg tok vel en del mer enn deg. Kanskje 1/3 flaske aller først, eneste som skjedde var atj eg løp på do ofte! Dagen etter prøvde jeg å få i meg resten av flaska, men brekte meg hver gang jeg fikk det i munn så fungerte ikke på meg;)

Hvis du er usikker på om det er rier så er det mest sannsynlig ikke rier. :) Du merker det når riene setter igang, det er en helt annen type smerte enn kynnere - det var det i hvert fall for meg.

Jeg tror at det eneste som kan hjelpe med å sette i gang fødselen er sex. Prøv rikshospitalets "oppskrift", riene mine startet en halvtime etter at vi gjorde dette :)

Skrevet

ja det er en helt annen smerte. som mageknip på en måte..litt vanskelig å beskrive. Jeg kan godt tro at det er rier ettersom kynnerene mine ikke har vert så vonde før, og jeg har ikke hatt vonde kynnere mens jeg såv og står i ro på en måte, men det har jeg nå. Har helelr ikke kjent det i korsyggen før slik som jeg gjør nå. Merkelig at jeg ikke har måttet løpe på do, for tror jeg er litt forstoppet i tillegg. Tror jeg prøver å ta 1 ss til nå jeg og ser om det fører til oe mer=)

Skrevet

En ss jeg drakk en halv flaske jeg hehe....Jeg skjønner at du vil føde nå men tenk på at det kan føre til totalrupur.

Skrevet

hehe ja akkurat derfor jeg ikke svelger ned halve flaska hehe:p Men føler noe eg på gang for jeg har hatt kynnere som jeg har ment er ganske ubehaglige å små vonde men dette ER faktisk vondt båd ei korsryggen og magen..å øker i styrke før det så går over igjen. Å de kommer regelmessig tror jeg..får ta tiden på dem:) satser jo selvfølgelig på at det ER rier da hehe. Men jeg er ganske liten i vekst så da tør jeg ikke ta mer av olja helelr akkurat, men jeg kjenner jo at den gjør noe jaffal..

HI

Skrevet

Hva er vitsen?

Er det en spenning i å se om du får styrtfødsel med ungens liv på spill?

Er det kult å kanskje sitte på pute i 6mnd fordi du revner totalt?

Nå har du gått gravid i 9 mnd, også klarer du ikke de siste timene/dagene?

Håper ungen får det bra og at du revner fra ende til annen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...