Gå til innhold

Noen som har tegn på noe er i gang?


Hypathia

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 24 februar. Men i går hadde jeg noen kynnere som ble mistenkelig vonde. Og kom passe regelmessig. Men de gav seg.

 

Andre som kanskje tror at noe brygger i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jeg kjenner igjen tegn fra sist gang, da gikk jeg med mensmurringer og sammentrekninger i en uke før fødselen. Nå har jeg hatt det slik på og av i tre-fire dager, og i natt var det ganske mye vondt, så jeg har ikke sovet mer enn to timer... Dette er mer enn kynnere, kan nok være modningsrier. Har termin den 19. men jeg har hele tiden trodd at det ville skje før, for alle mine tre foregående svangerskap er blitt kortet ned med en uke for hver gang, så nå har jeg tippet en uke før termin. Men ingenting som tyder på at det er fødsel det er snakk om, ikke regelmessige rier, og heller ikke noe som bygger seg opp over tid. De kommer og går med ujevne mellomrom, og slik kan det holde på i flere dager, håper ikke så mange da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja, det kommer og går disse tegnene. På kvelden er det en voldsom aktivitet i magen med veldig vonde bevegelser og endel kynnere. Nå er det i gang tenker jeg, men så roer det seg og er helt normalt neste morra. Er tredjegangs og har hørt at det kan være endel lureri da. Venter og venter på at ting skal ta seg opp. 10 dager igjen og har født tre og to uker sist. Så veldig klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme opplegg i dag også. Smerter som øker litt..Så forsvinner de helt. Jeg tok en kombinasjon i natt med litt maserier og en datter på tre år med spysyka. Jeg måtte le litt for meg selv der jeg holdt meg for magen og håret på datteren min.... Jeg tenkte om vannet går nå, så vet jeg ikke om jeg skal le eller grine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at jeg ikke er alene. Slimproppen min gikk igår nemlig og da det skjedde med nr 1 (venter nr 2 nå) så gikk det 1.5 døgn før fødselen var over. Tenkte at da tar det vel ialleflal ikke lengre tid denne gang... men slik ser det nå iallefall ut nå. Det er et døgn siden slimproppen gikk nå og riene er veldig uregelmessige men de er temmelig vonde når de først kommer. Hadde ei vond natt og da var ting ganske regelmessig og vi tenkte nå kan vi dra på sykehuset.. og de sa vi bare måtte komme for sist gikk ting veldig fort fra riene begynte.. men vi valgte bli hjemme litt til og det var jo like greit for her skjer det fint lite. kan vel hende det er 1-3 rier i timen, men slikt blir det jo ikke fødsel av idag iallefall.. håper det skjer noe action snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og hatt modningsrier i noen dager nå. De startet for 4 dager siden, det varer 2-3 timer og er 10-20 min mellom, men så blir de borte igjen. Har og hatt løs mage siden torsdag, og har hatt hard avf. hele svangerskapet, så jeg tar det også som et tegn på at noe er på gang! :-) Jeg har termin om to dager, og skal inn til vurdering på føden den dagen, blir sansynligvis satt i gang da! Har fått for store unger før, så skal ikke gå over tiden denne gangen. Men har jo gått hele helgen nå og håpet på at ting skal starte naturlig da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har noe utvikling på tingene? Det samme skjer hver dag nå...Hehe ...dette begynner å ligne på gutten som ropte ULV ULV...Jeg kommer vel til å ende med hjemmefødsel, fordi jeg har sluttet tro at riene blir noe av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig likt det dere beskriver, som jeg også opplever.. har hatt vonde kynnere (?) ca 2-3 timer om natten i flere dager nå, og i går våknet jeg med hovne hender og så gikk slimproppen senere på dagen, så jeg forventet kanskje en fødsel i natt, men det ble det ikke.. Har termin i dag, så bare går og venter på at hun skal komme nå...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært hos jordmor og fått konstatert en cm åpning, ting var visst flatt og mykt. Men hun sa at det betydde ikke noe mer enn at alt var på plass og at ting kunne skje når som helst....Men om ting ikke er skjedd til neste onsdag, så skal de se på saken...ikke sette meg i gang..men prøve med stripping...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde sammentrekninger i perioder siste 1,5 døgnet. Blir ikke noe mer av dem:-(

Er annengangs, og slimproppen har heller ikke gått denne gangen (enda). 3 dager igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du termin Hypathia? Og gjorde jordmor en gynekologisk undersøkelse av deg da, for å finne åpning?

 

Jeg hadde termin i går... fortsatt ingen action, og i natt var det rolig også... hendene mine har begynt å sovne litt da, og er hovne når jeg våkner og har murring/mens-smerter nederst i magen... har blitt spådd natt til lørdag av jordmor (statistisk sett) så får vel bare være tålmodig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 24.februar, men jeg har hatt rier i to-tre timer hver dag siden fredag som var. Så da jeg kom på den vanlige jordmortimen, ba jeg henne om å sjekke om det var tull og tøys kroppen min holdt på med...eller om det var rier som faktisk hadde gjort noe nytte....

 

Hun gjorde en gynekologisk undersøkelse, og fant en cm åpning. Det er jo ikke allverden og det kan man gå med lenge....Men siden jeg har disse riene, skal hun prøve å strippe meg på tirsdag ...om ingenting skjer til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regelmessige vonde kynnere i flere timer i natt, gav seg 06:00 (trøtt nå!)

 

slimproppen har gått de 2-3 siste dagene...

 

overtid..

 

utolmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit ikke om det er noe i gang, men har vært roligere i magen siden søndag.

Smerter/murring i ryggen 1 1/2 døgn. Starta med vondt i morges nedre del av magen, magen er nesten hard hele tiden. Det er ikke noe sammenheng med vondtene... Maserier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 14 dager med rier hver eneste dag som tiltar i tre timer, så forsvinner, måtte vi ta noen tak her.

 

Jeg er rett og slett utslitt av å ikke sove, og ikke slappe av fordi jeg hele tiden går i fødselmodus med 6 minutter mellom hver rie...for å så ikke bli noe av...Så jeg var på samtale i dag, for å finne en løsning. For jeg har jo termin 24 februar, og jeg kan IKKE tenke meg 14 dager til uten søvn(om det hadde blitt overtid)....Da blir jeg helt ødelagt.

 

Kroppen min tåler ikke å bli satt i gang, så nå har de satt meg opp på planlagt keisersnitt på mandag. Jeg håper at babyen kommer ut i helga naturlig. Men hvis ikke, så er det i allefall en ende på dette på mandag.

 

Er litt skuffet siden det ble litt krøll i maskineriet mitt igjen. Men jeg prøver å fokusere på at det viktigste er babyen og at jeg er i stand til å ta hand om den når den kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelsen fra mitt forrige innlegg er at jeg føler meg kjempepigg, bare litt smerter i ryggen..

Ønsker å holde tulla mi snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...