Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg jobber som lærer. Er delvis sykemeldt pga komplikasjoner i forrige svangerskap. Nå har jeg kommet såpass langt i svangerskapet at jeg begynner å merke at jeg er skikkleig sliten av jobben. Lange, krevende, stressende dager. Det går ikke lenger. Jeg vil gjerne klare å jobbe LITT resten av svangerskapet, men da trenger jeg færre arb.oppgaver/undervisningstimer. Er dette mulig å få til i den jobben jeg har? Vet ar arb.giver SKAL tilrettelegge, men i læreryrket er dette vanskelig. De får vel ikke penger til å betale en annen for å undervise deler av mine timer? Hva annet kan jeg få som letter på dagen min?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Har ikke skolen din timesvikarer da? Snakk med rektor. Er de ikke i stand til å tilrettelegge for deg kan du med god samvittighet sykmelde deg. Det har skolen forståelse for. Min søster slet med samme problematikken, og det endte med at hun ble sykmeldt da skolen ikke kunne hjelpe henne med tilrettelegging av stillingen.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jo de har timesvikarer, men de må jo betales og det har ikke skolen råd til hvis de ikke får sykepenger for meg - altså at jeg er sykmeldt... så da er jeg like langt....