prekæs Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har en "greie" med sokker. De skal være par. Ikke nesten par. Dvs. At det er greit bare sokkene har samme farge. Dessverre så deler ikke deler av familien min samme syn. Og nå sitter jeg her...med over tredve ulike sokker jeg venter på makkeren til. Jeg blir "ille nervøs" av dette her jeg...og legger til. Hver gang det vaskes en ny vending med sokker uten makker håper jeg at de tilhører den haugen jeg allerede har...men haugen med ulike blir bare større. Sukk. Flere som meg? (si det er flere som meg:)
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jadda, join the club. jeg har ei hel skuffe full av enslige sokker. Så hadde jeg meg en rassia her for ei stund siden, og kastet noen sokker jeg mente hadde ligget leeeeenge. Og hva skjer? Joda, noen dager etterpå dukker det opp en av de jeg kastet...
prekæs Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2009 Den som mister sin ene hanske, er heldig i forhold til den. Som mister den ene...og kaster den andre...og finner den første igjen. Piet Hein, tror jeg:) Jeg tror jeg bør skjære igjennom..og kaste...men da dukker vel makkeren opp og jeg har fremdeles ett problem.
våken_om_natta Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har en svær, og da mener jeg svær (!!!!), pose med single sokker under senga. Den blir fullere og fullere. En dag, når jeg får lyst, skal jeg åpne den og se om det kanskje ligger noen par oppi....
Sessa ruger igjen... Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Derfor vasker jeg sokker i par! Jeg bunter de sammen så vidt det er på toppen og lar de ligge sånn og tørke oppå tørkestativet etter vasken også. Funker fint. Også har jeg kjøpt simpsonssokker til mannen (som ikke klarer å ta av seg sokkene uten å vrenge dem og legge dem to forskjellige steder i kurven... umulig å finne de igjen med en gang) sånn at det er lettere å bunte de. Mine sorte sokker har jeg sett at det ikke nytter å alltid parre rett, men så lenge de er så godt som like så får det holde. Single sokker bruker jeg til sølvpuss og bilpolering. Kjekt å ha.
Misti Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 signerer sessa,... her bunter vi de sammen og har aldri problemer med og finne par... =) når jeg bodde hjemme var det en evig jakt på sokker... =)
mamman til to gutter Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Jeg hater å sortere sokker som er nestenlike, så jeg har bare sokker med mønster, dvs svarte sokker med et lite bilde oppe på leggen som uansett ikke syns når jeg har på bukse. Mannen må sortere sokkene sine selv og han er like kresen som meg, så han har en skuff full av løse sokker og leter til han finner par hver dag...
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har lært meg å ikke kjøpe like sokker. De fleste er svarte, men de har et lite forskjellig mønste helt oppe, så nå ser jeg ihvertfall forskjell. Sambos sokker er heldigvis ikke mitt problem da han som regel dusjer hos svigers etter å ha vært i fjøset og det ender opp med at hun vasker klærne hans siden han aldri tar de med hjem. ( Vi bor ikke på gården) Men jeg har en skuff med single fordet, for mini er glad i å ta av seg sko og sokker i bilen og da kommer det som regel bare en sokk inn igjen, og den andre forsvinner i noen mnd.
prekæs Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2009 Jammen. Dere skjønner. Når tenåringsjenta har en kjæreste som sover over...og glemmer sokker...og samme jente sover hos kjæresten...og glemmer sokker...pluss at man tar vasken for en sønn som ikke bor hjemme...og ikke har fokus på sokkesortering noe særlig blir det fort slik:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå