*fortryllende* Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 ...jeg har fått inntrykk av at på første kontroll så stiller legen spørsmål ang. bl.a arvelige sykdommer osv på begge sider (altså til både mor og barnefar)..? Jeg tok med meg samboeren min på kontrollen idag, så han kunne snakke for seg selv når legen stilte spørsmål, men det eneste hun ville vite ang. han var navn, fødselsdato og adresse?? Er det ikke vanlig å stille spørsmål om sykdommer i begges familie? Hun stilte ikke mye spørsmål om andre ting heller.. Hvilke spørsmål har dere fått?
mammaen til Odin Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Hei!! Eg ble litt overrasket over det eg også. Legen bare gratulerte meg, og fylte ut noen opplysninger på pcen sin om sist mens, vaksinert mot røde hunder osv. Og så rekviderte han noen blodprøver og fikk lege sekretæren til å veie meg, ta blodprosenten og urin stix. Det var det.... Har snakket med flere venninner som er lenger på vei enn meg, og de sier at det er vanlig ved første kontrollen. Så vi har nok ikke opplevd noe uvanlig tenker eg
Miss Honey Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 første de spurte meg om var om jeg hadde med meg urinprøve. nei sa jeg, jeg hadde vel ikke peiling på at jeg skulle ta med det! ingen som har sagt noe om det til meg og det er første gang jeg er gravid. liker ikke legen min. gammel ekkel mann som snakker til meg som om jeg er dum! og eneste som skjedde ellers var å fylle ut skjemaer og ta blodprøver. godt at jeg ikke er den eneste. da var det vel ikke så unormalt. hehe
LivK har født Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Spørsmål om sykdommer på begge foreldrenes sider kommer senere, når du skal fylle ut skjema som skal sendes til føden noen uker før fødselen. Det er ihvertfall sånn her (Stord sykehus).
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Jeg fikk spørsmålet om sykdom på første kontroll i alle 3 svangerskapene
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 jeg måtte fylle ut helsekortet selv, og der måtte man opplyse om evt.sykdommer...
*fortryllende* Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2009 Hmm, da er det vel ikke så unormalt da.. Får håpe at han blir mer inkludert senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå