1.gang :) Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg blir helt forvirret her, hva slags info har dere fått ang utenlandsreiser? Jeg hadde tenkt meg til Thailand når jeg er i uke 20, men blir sterkt frarådet av legen å legge ut på reise til sånne "bakterieland". Jeg prøvde å si at jeg reiser mye dit og har vært i mange såkalte "bakterieland" uten å hatt problemer. Legger jeg sammen alle utenlandsoppholdene mine i "sånne" land, har jeg vel vært ca 2 år sammenhengende utenlands, ofte i grisgrente strøk. Kun en gang ble jeg ganske alvorlig matforgiftet, og det var av en sandwich kjøpt på Subway i et flott shoppingsenter! Vel, jeg sa da at jeg kanskje heller burde dra til Spania eller et annet land i Sør-Europa, men i følge legen var det omtrent like farlig. Eh, hæ? Han mente absolutt jeg burde holde meg i Norge under hele gravidieteten. Greit at man skal være forsiktig altså, men ærlig talt - dette høres nå VEL hysterisk ut for meg...
Klar for nr 2 Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Dette synes jeg hørtes rart ut og bør tas med en klype salt.. Når vi planla graviditeten planla vi også en tur til Thailand. Spurte derfor legen min om det ville være ok å reise til Thailand om jeg hadde blitt gravid. Og det var inget problem. En bør vel ikke vaksinere seg når en er gravid, men du har kanskje det du trenger av vaksiner siden du har reist en del? Ble ikke gravid før Thailands turen, men når jeg var i uke 15- 16 reiste vi til Florida. Fikk de samme reiserådene hos fastlegen som når vi snakket om Thailandsturen. Vær flink med hygene, ta gjerne med sånne antibakterielle servietter. Vær påpasselig med maten- egentlig vær påpasselig med det du er hjemme! Samt gå mye på flyreisen+ drikk mye vann. Så lenge dere ikke skal til et avsidesliggende sted i Thailand kan det ikke være noen god grunn til ikke å dra, sålenge du har et normalt svangerskap(:
¤juliprinsesse¤ Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Jeg reiste til Afrika i uke 9-12 og leggen sa det var greit så lenge jeg var ekstra forsiktig i forhold til mat, bodde på greie hoteller og ikke oppgholdte meg i malariaområder. Synes det hørtes merkelig ut at du ikke skulle kunne drat til thailand.. Håper dere får til å dra:) Lykke til!!
3 tette gutter Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Reiste til Thailand når eg var rundt uke 30, gikk greit det, men skulle noe skje, feks. tidlig fødsel ville eg jo helst vert heime, men den risikoen tok vi. Hadde med en baby på 10 mnd og, så det var jo en del som fraråda det på det sterkeste. Man må ta egne valg, men også konsekvensane dersom noe skulle skje. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå