Gå til innhold

Noen med erfaring fra modningsakupuntur?


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var på kontroll hos jordmor på fødeavdelingen i dag og hun lurte på om jeg ville starte opp med modningsakupunktur fra uke 38. Dette takket jeg ja til selvfølgelig, men lurer på om det er noen andre som har erfaring med dette? Har det hatt noen effekt? når startet dere med det? Hvor mange behandlinger måtte dere ha? Håper noen vet litt om dette, for det gjør ikke jeg c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer egentlig på litt av det samme som deg. Har gått to uker til modningsaku nå. Er i uke 37. Skal fortsette en gang i uka til fødselen. Hun setter også for veldig mange andre ting, ikke bare modning. Men feks. hodepine, søvn, mareritt, urinveier osv. Jeg merker i hvert fall forskjell på de andre tingene, og håper da at det vil hjelpe når jeg kommer så langt som til fødselen. Det skal vel hjelpe til i åpningstiden, gjøre den lettere. (fødsel nr. 2 varte 3 ganger så lenge som nr 1, over 30 timer, og vil nødig oppleve det igjen..) jeg syns i hvert fall at det er forsøket verdt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det sist og tar det nå, men jeg vet ikke helt hva effekten var og er. Var mange år siden forrige gang, så klarte ikke helt å merke forskjellen sånn sett. Jeg har hatt to fødsler uten medisinsk lindring og sist ville jeg prøve akupunktur under fødselen. da ble jeg anbefalt modningsakupunktur først for da ville effekten av nålene under fødselen bli bedre...

Det som skjedde sist er at pga mye stress osv så hadde jeg riaktivitet i kroppen i flere uker, og fødselen startet og stoppet. Til slutt satte de ridempende nåler og så vips var fødselen ordenlig i gang i stedet for bare maserier. Så da hjalp de godt :-)

Ellers har jeg sansen for de tilleggsnålene de setter. Trenger du mer energi setter de for det, trenger du å sove bedre gjør de noe med det...

Denne gangen begynte jeg i uke 35, forrige gang i uke 36 eller 37 tror jeg. Gikk da 4 dager over UL termin.

Jeg kan ikke sette fingeren på effekten av nålene, men jeg har likevel tro på dem og tar det igjen :-) Satser på en fødsel uten medisinsk lindring igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til modningsakupukntur sist. Startet mandag, dagen etter gikk slimproppen. Torsdag hadde jeg ny time, søndag kom gutten, to dager før termin!

 

Ble forklart at dette ikke setter igang ting, hvis ting ikke er klare for det, men kan hjelpe hvis man er moden. Husker jeg lå der og da hun satte den ene nålen i lilletåen gikk "den" rett i livmora og jeg fikk kraftige kynnere... Jeg tror det har noe forseg, så jeg har bestilt time i uke 37....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer på... Bestiller dere time hos private akupunktører eller hos jordmor? Hva er vanlig?

 

Jeg måtte nemlig settes igang sist, 12 dager over UL-termin, og da hadde jeg ikke åpning eller var særlig moden i det hele tatt, til tross for at jeg var 2.gangs. Jeg har forhåpninger om at akupunktur kan gi kroppen min en dytt i riktig retning sånn at ting kanskje starter av seg selv... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. hørtes ikke bra ut å ikke være moden når man setter i gang fødsel. Jeg går nå til akupunktur 3 uka.. Og skal settes i gang om 2 uker. Så da håper jeg at jeg har modnet litt i hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...