Gå til innhold

Hvor lenge har dere bakovervendt bilstol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at man skal ha dette til barnet er 4 år! GUtten min er 16 mnd og begynner å få problemer med plass til bena. Han er misfornøyd og skriker hver gang vi skal sette han i bilen. Vet ikke om det har noe med at storesøster sitter ved siden av i forovervendt stol. Hun er 5 år og kunne aldri klart å hatt henne bakover til hun var 4. Har riktignok langebarn, men 4 år!! Får dere det til, hvor gjør dere av bena? Når skifter dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa at jeg ikke kom til å bytte før hun var stor nok til å kunne bruke bilstol hvor de bruker vanlig 3-punktsbelte. Mye sikrere enn 5punkt fremover ved en bråstopp anatomimessig!

Men for ei uke siden måtte vi gi oss :(

Hun er 16mnd. Hyler, gråter, sparker og ja når hun satt andre veien.

Det funket bare ikke. Kjører jo på ingen måte sikkert når det er slike tilstander i baksete til enhver tid.

Nå koser hun seg. Sitter å vifter med bena og godsnakker.

Tror hun følte både på benplassen og at hun ikke fikk se så mye. Er jo minimalt de ser ut sidevinduet når de sitter den veien - blir jo ikke mye igjen av sikten ut.

Jeg har konstant dårlig samvittighet fordi vi går mot anbefalingene. Men noe annet funket rett og slett ikke hos oss. (Jenta vår er forresten lang for alderen, i underkant av 90cm)

Har sett flere sitte bakovervendt med dårlig eller ingen plass til bena - så det er hvertfall noen som har lykkes med å ha barna "riktig" vei lenge.

Skrevet

Vi skal kjøre langt i påsken og tenker med skrekk på lange timer med sutring. Gutten min er også rundt 90 cm.

Tror kanskje vi må gi oss ja...

Skrevet

Har svart deg på småtroll, men sjekk videoene her inne:

www.tryggtrafikk.no

Har dere vurdert dvd-spiller?

Skrevet

3,5 år når vi snudde til fremovervendt, fikk da en beltestol.

Var 100 cm.

Skrevet

Det kommer litt ann på type stol også. Vi har besafe combi stolen, og vi snudde våres gutt uka etter han var blitt 3 år. da nytta det ikke lenger, han satt vondt og klaget på det.

Skrevet

Vi kommer vel til å snu våres ganske snart. Han er 2 år og 8 mnd, tenkte vi skulle vente til hvertfall februar er ferdig... Gjerne mars også, men vi får se. Men han har god plass til bena enda, det er ikke noe problem. Problemet her er at hodet begynner å stikke over kanten, og veien ned til ørene er kort. Har ikke lyst til å legge nesten 4000 kr i en ny stol, som kanskje varer bare i 1-2 mnd ekstra. Så han skal få seg en beltestol etterhvert, tenker jeg. Han veier vel ca 17 kg. Du store min, vi må veie han, kanskje vekta er der også nå:( Det har jeg ikke tenkt på...

Skrevet

Eldste var altfor liten, jeg visste ikke bedre. Mellomste var nesten 3,5 år og mini på snart 20 mnd sitter bakovervendt og skal sitte slik i minst 2 år til selv om han missliker det.

Skrevet

Eldste på 3 år og 2 mnd sitter bakovervendt, og skal sitte slik til hun er minst 4. Hun startet med en HTS Izi Kid som kun gikk til 18kg, og så har vi kjøpt en ny Britax Multitech til henne nå som hun sitter i. Den går nemlig til 25 kg :-) Og den stilles inn etter hvor høyt barnet er, så den varer lenge. Hun er helt normal for alderen.

Skrevet

Jentungen blir 3 i mai, og sitter bakovervendt. Hun skal sitte der til hun vokser ut av stolen, noe som ser ut til å bli lenge til.

Hun er 93 cm og har enda en stund til hodet stikker over kanten på stolen. Hun har go plass til bena også kan nesten ha em helt strake.

Vi har en Brio Zento bilstol som går opp til 25 kg, og en Chrysler Grand Voyager.

Skrevet

Jenta vår på 2,5 år sitter bakovervendt ennå, og kommer hvertfall til å sitte sånn til det er umulig for henne å sitte sånn lenger.

beina går oppover ryggen på bilsetet, det blir snø og sølegris, men det får heller være.

Kose seg og synger når vi er ute å kjører:)

Litt kjipt å ikke se henne, men sånn er det bare.

Hun klager heller ikke, og kusina mi som er fysioterapaut sier at de ikke har vondt av å sitte litt krongletet med beina. de er så myke uansett og det er ikke farlig for h

ofter e.l.

Skrevet

Min gutt er bare 9 måneder, men har snudd sete alt. Hodet hang, han trivdes ikke, fikk ikke sove og hadde det ikke godt. Valgte da å snu sete, og det er som en drøm. Ingen sutring, han sovner godt, hodet henger ikke ned på brystet osv. Så derfor velger vi å heller ha det forovervendt nå.

Skrevet

Hun er straks 3 år og 103 cm lang, ikke noe problem å ha henne bakovervendt. Har veldig grei plass til bena fortsatt så hun blir nok sittende sånn i et års tid til tenker jeg.

Hadde hun vokst ut av setet når hun var rundt året så tror jeg nok jeg ville vurdert nytt sete.

www.sikringavbarnibil.blogspot.com

Skrevet

Eldstemann var ca 3 da vi snudde stolen. Planen var å ha snuppa like lenge bakovervendt, men det ser ikke ut til at det går etter planen... Kjører vi lengre enn 15 min spyr hun... Huff... Har ikke mye lyst å snu henne så tidlig, men ser ut til at vi må det...

Hun er 16 mndr...

Skrevet

Jøss, da mine barn var 9 md satt de ennå i babysete. Ville også vurdert et annet sete hvis det dere har ikke passer, heller enn å snu barnet så tidlig.

Skrevet

Han var passert 3,5 år da vi snudde setet. Ca 100 cm.

Skrevet

Mini her blir 2 i mars, og han sitter bakovervendt. Det skal han gjøre helst frem til han er 4, snur han ikke før det er absolutt nødvendig.

Vi kolliderte for et par mnd siden, og jeg er sjeleglad for at han satt bakovervendt. Tror nok det var ganske medvirkende til at han ikke fikk en eneste skramme.

Skrevet

Min er 2 år og 6 måneder og skal sitte bakovervendt lenge enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...