Gå til innhold

Hvor ofte kjenner dere bevegelse (uke 31)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes babyen har blitt så mye roligere, sjeldnere bevegelse (likevel mange ganger i døgnet) og svakere spark. Flere som har det sånn, er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det også sånn, er 33 uker nå men var ikke på ctg eller sparke test pga dette. Alt var helt fint. det kan være baby ligger å sparker mot ryggen din og derfor kjenner du mindre, også er det jo sånn at bevegelsene blir litt mer ålende og ikke så kraftfulle lengre!

Men husk, alltid, om du er i tvil eller om det føes unormalt i forhold til et mønster, så ring alltid føden :D Om noe er galt så kan babyn din reddes om du kontakter de tidlig nok :D derfor synes jeg det er greit å ha ringt en gang for mye :)

Skrevet

har det også sånn, er 33 uker nå men var ikke på ctg eller sparke test pga dette. Alt var helt fint. det kan være baby ligger å sparker mot ryggen din og derfor kjenner du mindre, også er det jo sånn at bevegelsene blir litt mer ålende og ikke så kraftfulle lengre!

Men husk, alltid, om du er i tvil eller om det føes unormalt i forhold til et mønster, så ring alltid føden :D Om noe er galt så kan babyn din reddes om du kontakter de tidlig nok :D derfor synes jeg det er greit å ha ringt en gang for mye :)

Skrevet

jeg kjenner ganske mye bevegelse. Ikke spark men ålling og velting rundt. Det er aldri stille lengre enn en time om gangen tror jeg ca.

Skrevet

jeg kjenner også mindre spark, men masse liv foreløbig. Merker at han beveger ulike deler av kroppen, en slags åling. Han hikker også mye. Har hodet godt ned i bekkenet så av og til når han hikker, kjenner jeg det bak i rompa..merkelig følelse. Ellers strekker han seg mye, og det er ikke alltid like behagelig, får da veldig nedpress...

Det minsker vel på plassen også. Er du i tvil, så ring føden iallefall:)

Skrevet

Er i uke 33 forresten

Skrevet

Jeg er 28+5, og har også merket forandringer i bevegelsene den siste uka særlig. Er ikke lenger sånne skarpe spark, men mer "seig" dytting og ålende bevegelser. Var hos jordmor onsdag, og hun sa at det var fordi det begynner å bli dårligere plass, og at de ikke får sparket skikkelig i fra lenger. Men så lenge man ser et mønster i bevegelsene er det ingen fare.

Jeg har innimellom også et par dager i strekk hvor babyen er roligere, så noen dager med masse liv, så et par rolige dager igjen. Dette er ganske normalt sa jordmor. Og igjen; så lenge man kjenner igjen mønsteret så er det greit.

Men det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite hvis man er i tvil! Men alt er sikkert bare bra med babyen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...