Gå til innhold

Lyskebrokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min skal opereres i slutten av februar for lyskebrokk. Lurer derfor på om det er noen her som har vært igjennom dette og som kan dele sine erfaringer. Føler jeg ikke har fått noe informasjon fra legen. Så lurer på hvordan ingrepet foregår. Hvor lang tid tok det før den lille var i form igjen? Tenker på hvor lang tid det ca vil ta før han kan reise tilbake til barnehagen(selv om det er individuelt).

Ønsker å høre deres erfaringer rundt dette:)

Tusen takk til dere som vil dele det med meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann...

jeg er operert for lyskebrokk... oprerte når jeg var 7år.. men for å være ærlig så husker jeg ikke så mye av d...

vi reiste hjem fra sykehuset dagen etterpå.. husker d var litt ømt.. men jeg tror ikke jeg syns d var så vondt...jeg tror jeg var ganske kjapt tilbake på skolen...har fått et fint lite arr... syns nesten ikke:)

vet heller ikke om d er vondere for gutter enn for jenter....

min lille sønn har også lyskebrokk... (tror de) ser sånn ut... men vi har fått beskjed om å følge med på den... den kommer tydligs frem hvis han er veldig sint og veldig lei seg.. for da bruker han så mye krefter at det (blåser) seg opp på høyre side...så vi får bare se hva de har tenkt å gjøre:)

lykke til.. dette går kjempe fint... er fort gjort og operere brokk....

min lille sønn skal også operere i slutten av februar.. han er snart 4 mnd og skal operere leppa si.. pga han har leppe, kjeve og ganespalte....

Skrevet

ene sønnen min hadde da han var rundt 1,5 år.

er bare dag kirurgi. var pappan som var med så var ikke der under selve inngrepet. men det hadde gtt kjempe bra:))

han kom nå hjem samme dagen:)

bitte lite arr bare. vises knapt nå (4,5 år n:)

Skrevet

Husk å sjekke lysken når han gråter litt uforklarlig. Så lenge han har et brokk som siger ut og inn kan det plutselig bli inneklemt, og da må dere rett på akutten. Dvs. hvis det blir blått og dere ikke klarer å presse det inn igjen. Ikke gå omveien om legevakten...

Skrevet

Tusen takk for svar.

Greit å høre fra noen som har erfaringer:)

Til deg som har en sønn med mulig lyskebrokk. Når sønnen min er sint og skriker kommer det ekstra tydelig frem. Har heldigvis alltid gått tilbake. Vi ble sendt til ul for å se om det var brokk. Kanskje dette er noe dere kan få også.

HI

Skrevet

Gutten min ble operert for det da han var fire uker gammel. Det skjedde ganske akutt og vi ble sendt rett på Riksen.

Inngrepet er veldig rutinemessig.. De lager et lite snitt og går inn der-kikhullskirurgi. Selve operasjonen tar om lag 20 min, barnet er vanligvis i narkose i ca en time.

I vårt tilfelle ble vi skrevet inn dagen før operasjonen, og måtte ligge der i 24 timer etterpå. Muligens fordi han var såpass liten. Første 12 timene var smertefulle for ham, men hjalp litt med paracet. Etter det var det ingen problemer og ingen smerter. Han var helt seg selv igjen etter et par dager.

Skrevet

Min gutt ble operert for dette 1år gammel. Han hadde inneklemt brokk som ikke ville inn igjen. Han ble operert på natta. ca 24.00 og kl halv 8 neste dag var han oppe i min seng og tulla. Så etter en time i senga så sprang han rundt på avd:O) Så han var i kjempeform.. Nå er det snart 1 år siden og arret synes nesten ikke... Så det er ingenting å grue seg for. Det verste synes jeg var når han ble lagt i narkose, det var ikke mye kjekkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...