Gå til innhold

Noen som kan anbefale meg en god bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den må ikke være altfor trist (er gravid og emosjonell). Den må heller ikke være for enkel (type chic lit). Det skal ikke være krim. Den bør helst ikke være knyttet til bestemte historisk hendelser.

For å gi dere en pekepinn på hva jeg liker ramser jeg opp et representativt utvalg av favorittbøkene mine:

En bønn for Owen Meany (John Irving)

Et godt menneske (Nick Hornby)

Store forventninger (Charles Dickens)

Fornuft og følelser (Jane Austen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engler og demoner

Da vinci koden

Enkle bøker; shopaholiker! Utrolig morsomme!

Skrevet

En bønn for Owen Meany er også min yndlingsbok! Den er fantastisk.

Har du lest mer av John Irving da? Garps bok er jo også utrolig flott

Ellers er jeg akkurat ferdig med The Charming Man (For god til å være sann) av Marian Keyes. Den er lang og veldig god. Er morsom innimellom, men handler også om alvorlige temaer som alkoholisme og mishandling - uten at det er spesielt trist. Nei, jeg synes den var skikkeilg bra :-)

Skrevet

Takk for tips, men alle de har jeg allerede lest. Midt på treet bøker for meg.

Skrevet

Har lest alt av Irving. Jeg liker også Marian Keyes sine bøker, og har lest alle sammen, men nå er jeg ute etter noe litt "dypere". Har lest for mange "enkle" bøker i det siste, og trenger litt input av noe litteratur som setter spor om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Hva med Torill Brekke? Sara og Brostein. Det er to bøker som har satt spor hos meg. Jeg leser ganske mye, men husker ofte ikke bøkene etter en stund, men disse to bøkene glemmer jeg ikke.

Skrevet

Ganske ny bok: "Historien om Pi" av Yann Martel

Gammel bok: "Jenny" av Sigrid Undset

Skrevet

Historien om Pi, er det den om gutten i livbåten sammen med en løve/tiger eller noe sånn?

Hva er det som gjør den boken så fantastisk? Alle skryter av den, mens jeg måtte tvinge meg gjennom den og så ikke noe som helst poeng i den. Glemte den etter en uke... Kan noen fortelle meg hva jeg har gått glipp av??

Skrevet

Det finnes plenty av god litteratur.

"Trolldomsfjellet" av Thomas Mann - fantastisk språk!

"Skammen" av Bergljot Hobæk Haff

To eksempler på "tung" litteratur som sitter i deg lenge etter at du er ferdig med den - iallfall gjelder deg meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...