Gå til innhold

Noen som kan litt om celledeling i livmorhals?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min fikk fjernet en del av denne for noen år siden pga celleforandringer og går jevnlig til kontroller. I fjor sommer ble det oppdaget celleforandringer igjen, og hun har nå i januar vært til en ekstra kontroll pga det, hvor det ble påvist ytterligere forandringer fra i sommer. Noen som vet hva dette kan bety?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å gå til kontroller ganske ofte når man har slike celleforandringer. Jeg hadde det selv for flere år siden, og måtte i perioder gå hver 3. måned. Mine har heldigvis forsvunnet av seg selv, så nå følger jeg det vanlige screening-programmet, dvs hvert 3. år.

Jeg vil anta at moren din får god oppføling. Slike celleforandringer trenger heldigvis lang tid, ofte flere år, før de evnt utvikler seg til kreft. Innen den tid rekker de å evnt behandle det. Legene følger nøye med det som skjer nå, og hvis de mener det er nødvendig, vil hun evnt få fjernet mer av livmorhalsen enn hun fikk sist.

Dette er ikke noe du skal bekymre deg for. Det kjedelige for moren din, er at hun må gå såpass ofte til kontroller.

Skrevet

Jeg fikk påvist celleforandringer under svangerskape og veneter nå på time for å fjerne litt av livmorhalsen.Fikk beskjed av gynokologen at om det ikke ble fjernet kunne det bli kreft om 10 år, men nå som det er oppdaget var det ingenting å bekymre seg for.. Så da syntes jeg ikke du skl bekymre deg heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...