Gå til innhold

Invitasjon til toastmaster...? og invitere med følge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toastmasteren vi skal ha er en venn av faren min, og han er en koselig mann jeg kommer godt overens med når jeg ser han, men har bare truffet han en 4-5 ganger før... Han skal få en gave som takk for jobben, for han insisterte på å gjøre det gratis, men jeg lurer på om jeg skal sende invitasjon til han eller ikke? Og skal jeg i så fall invitere samboeren hans? (jeg har aldri sett henne før... de bor på andre siden av landet nå)

hmmm.... alt man må tenke på! Vil ikke gjøre noe galt, jeg føler ikke at jeg vil ha med "fremmede" folk i bryllupet mitt, samtidig som jeg ikke vil tråkke noen på tærne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ber vel alltid med følge i bryllup??!!!! eller tar jeg helt feil?

du skriver du ikke vil ha noen fremmede folk der,hvorfor da be en du nesten ikke har møtt om å være toastmaster.

toastmaster burde da være en som kjenner dere litt bedre enn bare en som har møtt deg 4-5ganger.

Men hvis du vil ha han så burde du iallefall be med kona. de bor tross alt på andre sida av landet for deg..

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du velger en toastmaster dere ikke kjenner!? Hvorfor det egentlig?

Litt av poenget er jo at toastmasteren har litt artige ting og fortelle, gjerne om dere!

Men ja, jeg hadde absolutt sendt han en invitasjon, og så klart med følge hvis han har et fast forhold...

Skrevet

oj... mente ikke at jeg var i mot å ha med fremmede mennesker, litt vanskelig, jeg ordla meg litt feil ser jeg nå, men jeg mener at det er ingen som kjenner henne, de begge kommer herifra, så hun har mange hun kan "være med" den kvelden vet jeg.... og han er jo på en måte her på "jobb"... men samtidig så er han en god venn av pappa med en herlig utstråling og godt humør, og jeg liker han veldig godt, så jeg vil gjerne ha han som toastmaster. men jeg hadde jo ikke invitert han hadde det ikke vært "ledig" som toastmaster, hvis du skjønner?

Så på en måte er han ikke en "vanlig gjest" siden vi har bestemt oss for å bare invitere nærmeste familie og bare de aller nærmeste vennene.... derfor jeg er så usikker på om jeg skal sende invitsjon... sender jo ikke invitasjon til bartenderen feks... men han kjenner jeg jo ikke heller... men er det det det går på...? jeg vet ikke! Det er derfor jeg spør om råd :)

Skrevet

Ingen i vår omkrets liker å stå i rampelyset på den måten en toastmaster skal, og jeg har hørt om at det er vanlig å leie inn folk til denne jobben... men det er sikkert veldig forskjellig fra selskap til selskap :)

Skrevet

Ok, skjønner.

Men jeg ville likevel fortsatt bedd kona også. For siden han skal være en toastmaster er han jo en gjest også, en viktig gjest faktisk.

Å det er jo større sjanse for å tråkke noen på tærne med å ikke be henne vil jeg tro...

Skrevet

Sant nok... jeg er jo egentlig enig med deg, men min kommende mann ser på han mer som en mann vi henter inn utenfra for å gjøre en jobb, og mener at han da skal komme alene... jeg synes det er så vanskelig å finne ut av...

Noen flere meninger her ute?

Skal diskutere det med foreldrene mine og svigers også tenkte jeg, siden det er de som betaler for lokale og maten...

Skrevet

Det er klart at du skal be henne også! Det er det miste du kan gjøre når han er så snill å hjelper dere gratis. I mine "kretser" hadde folk synes at det var rart om vi hadde utelatt noens partner uansett oppgave eller ikke.

Å jeg bare lurer på hva som er problemet med å ha henne der bare fordi dere ikke kjenner henne, det kunne like gjerne vært en slektning som hadde fått en ny partner dere ikke hadde rukket bli kjent med.

Tror dere kommer til å ha en super dag selv om hun er der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...