Gå til innhold

Er det flere sponatanaborter og tidlig barnedød nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det at det er mere åpenhet om temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er mindre av det jeg.

Hvertfall tidlig barnedød.

SA/MA og dødfødsel snakkes det nok mye mer om nå, enn for bare noen få år tilbake.

Da var det ikke barn eller noe å snakke om og sørge over om det ikke var levende født og familien rundt fikk mulighet til å bli kjent med babyen.

Skrevet

tror det er færre av begge deler jeg, med tanke på at mange som holder på å miste får beskjed om å gå hjem og ta det med ro, og dermed går det bra i noen tilfeller. Og når det gjelder barnedød er det vel bevist at antallet har gått ned, med tanke på at de har klart å redusere krybbedød-tilfellene drastisk.

Men jeg tror at det virker som om det er mer av det nå, siden det er mer åpenhet omkring temaet.

Skrevet

Jeg tror åpenheten er mye større, og tidlig barnedød er jo det mindre av. Litt av årsaken er også at en tester tidligere og at en det en nå kaller SA før ble regnet som sen mens eller en frafallen. Før snakket en mer om SA om sen abort, og jeg kjenner flere eldre damer og eldre leger som ikke helt vil kalle det abort når en er 6 uker på vei.

Skrevet

Heldigvis mindre av tidlig barnedød, men det snakkes mye mer åpent om det, så kansje derfor man kan føle at det er mer av det kansje? Spontaaborter ble ikke snakka om før, vil tro statestikken der ikke er så forandret, det er jo naturens måte å ordne opp på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...