Gå til innhold

Bakteriene i Stavanger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder vel nyfødtintensiv og ikke barsel?

Skrevet

Orker ikke lese linken, men vaskestasjon.... Det var det dårlig med der jeg fødte =))

Dvs. Rett på innsiden av hvert rom på barsel (dobbeltrom og enkeltrom) er det vask og vaskemidler (såper) + sprit. Slik at folk kunne jo vaska seg idet de gikk inn på et rom på barsel. Men ikke noe mer enn det som jeg kan huske nei =)

Kommer jo ikke til å føde der uansett neste gang, men jeg hadde gjort det hvis vi skulle bo her når den tid kom =))

Skrevet

Jeg fikk ei prematur jente på dette sykehuset i 2007.

Rutinene og rensligheten på nyfødt er veldigt gode,men det kan jo være noen foreldre eller besøkende som har sluntret unna.

Det var både vask,såpe og sprit på rommene på barsel og.

Dette er tragisk for de det gjelder.

Husker hvor redd jeg var for slikt selv.

Skrevet

Dattera mi lå på nyfødtintensiv på Ullevål. Der var det streng beskjed om å ta av seg yttertøy, vaske og sprite hender. Barn under 12 fikk ikke slippe inn. Andre besøkende bare en time i løpet av dagen, og tror det var begrenset antall også, 2 av gangen eller noe. Forkjølte eller syke folk skulle holde seg unna. Forkjølte foreldre hadde munnbind. Ingen slapp inn på avdelingen uten å ringe på - ikke vi foreldrene heller!

Jeg husker jeg hadde skikkelig eksem da vi reiste hjem etter 14 dager, etter all håndvaskingen ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...