Gå til innhold

Hvor mye er barna ute i deres barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til 2 åringen er de kun ute fra kl.10-11, hele avdelingen(småbarns)

Jeg synest egentlig det er litt lite, spesielt for de som ikke sover. Nå har det vært litt snø og sol noen dager, når jeg har komt å hentet står mange av barna i vinduet og ser på de som er ute og aker osv.

Det er 5 avdelinger på barnehagen, de store barna er mer ute.

Gutten vår har nylig byttet barnehage siden vi har flyttet, der han gikk før var de ute både formiddag og ettermiddag(hvertfall når det var fint vær)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bhg til snuppa er de ute i 2 omganger, fra 9.30 til 11.00 og fra 13.00-14.30 ca

I bhg jeg jobber er de minste bare ute en gang om dagen (9.00 - 11.00), men de som ikke sover får alltid mulighet til å være ute med andre avd. senere på dagen. Du må bare spørre i bhg om de har mulighet til at han blir sett etter av de andre voksne siden 1t om dagen ER veldig lite.

Skrevet

I bhg til småen er de ute fra 08.45 til 10.15

Og for de som ikke sover så lenge, er de ute fra 13-14.

Det hender de er ute fra 14.45 til de blir hentet også, men det er helst når det er litt varmere i været.

Skrevet

De er ute før lunsj og etter soving, altså 2 runder om dagen. De alle minste tror jeg kanskje har bare en tur ut nå som det er kaldt. Dvs de som knapt er fylt året, ikke går osv.

Skrevet

Både formiddag og ettermiddag (naturbarnehage)

Skrevet

De minste er ute fra 10-11 og etter de har våknet når det ikke er veldig kaldt og surt. De store er ute etter lunch. På sånne dager som vi har hatt i Bergen nå er alle mest mulig ute.

Skrevet

de store: 4-6 timer pr dag

de små: 1-2 timer (+ soving).

vår til høst er de ute stort sett hele dagen men unntak av frokost og samling (og lunch hvis det bøtter den) :)

Skrevet

Vi er ute ca 2-3 timer per dag nå. Ikke på de kaldeste dagene selvsagt. Om det er mer enn 10 minus er vi ute ca en halvtime eller er inne.

På vår, høst og sommer er vi ute stort sett hele dagen, unntatt når det regner mye, da er vi ute en periode, så har vi aktiviteter inne (vi er tross alt en pedagogisk instutisjon, der vi skal ha noe pedagogisk innhold hver dag, og da har vi noen aktiviteter inne når det er dårlig vær) Dersom det tordner (som det ofte gjør på sommer/høst her, er vi inne mens det torner, og vi tar også andre hensyn etterhvert.

Midt på sommeren er vi selvsagt inne midt på dagen, da dette er anbefalingene fra helsemyndighetene. Ofte har vi også åpent, så de som vil kan være ute, og de som ikke orker å være ute i varmen kan komme inn og gjøre noe inne, der det er kjøligere.

Jeg synes omtrent 1-2 timer er passelig for småbarna. Man trenger da ikke å være ute urtolig mye i løpet av dagen når det er ganske kaldt og surt ute. Det var da ikke våre foreldre med oss heller, da vi gikk hjemme, og det ble da folk av oss også. :)

Skrevet

Ja.

Jentene våre går i en bhg som er delvis friluftsbhg, så de er masse ute. Eldste er ute 2 hele dager i uka, pluss at de er masse ute de andre dagene også.

Minstejenta er ute både formiddag og ettermiddag. Nå sover hun fortsatt to dupper, så det er ikke alltid hun er med ut da.

Skrevet

her er de ute fra 10 - 11 også . SÅ er det lunsj og soving. har også sett at de har vært ute i 2-3 tiden også, de ser vell ann været. Nå synest jeg det er nok, da gutten min bare er 1 1/2 år og det har vært ganske kaldt i det siste :) kommer nok til å være mer ute nåt våren kommer:)

Skrevet

I min barnehage er de minste ute fra ca 09.30 og til ca 11. Etter lunsj sover de, og så er det frukt, og så går de ut etterpå, ca kl 15, da er de ute resten av dagen. Om det er ekstremt surt vær, er de ikke ute på ettermiddagen, men nesten alltid på formiddagen.

Skrevet

snuppa er to år, og de er ute nesten hver dag, turdag en dag i uka hvor de er ute fra 10 til litt over 12, og ellers er de ute fra litt før ti til nesten 12(kommer ann på alderen til barna og sovetia).

ca. 2-3 ganger i uka er de ute på ettermiddagen 1-2 timer også, men utetiden har mye med været å gjøre, minusgrader og kuling er litt tøft for de små, så da er de ikke så lenge ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...