Gå til innhold

hvordan var deres JM under fødselen? gammel, ung??

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige fødsel hadde jeg ei JM som var rundt 50. Og en barnepleier på rundt 40 kanskje... godt voksne damer altså.

Jeg er litt teit men jeg tenker ofte på at jeg helst ikke vil ha ei ung jente til Jm under fødsel... de er helt sikkert flinke de, men jeg føler liksom ikke for å ha ei pen,ung jente som er "nystelt og oppegående" mens jeg ligger der, blottlagt og helt shabby.... Nei, da er det bedre med voksen, traust JM mener jeg... hehe... men må vel ta den JM som kommer. det kommer dessuten til å være flere folk der og fødsellege osv iom at jeg har setefødsel foran meg, men det med at det er greit med voksne folk og ikke "unge, pene jyplinger" tenker jeg mye på... skikkelig teit!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde Lena fra de svanske jordmødrene - hun var veldig grei og på min side mot den gale, gale legen :P

Skrevet

Ung JM student, og godt voksen barnepleier (tipper 50)

Skrevet

Det var faktisk en jordmorstudent som tok imot datteren min. Hun var vel i begynnelsen av 30-årene. Pen hyggelig dame :)

Hun var faktisk den hyggeligst og flinkeste i mine øyne. Jordmoren og barnepleieren var to litt eldre damer i 60-årene, sure megger som ikke gjorde annent enn å mase og klage på meg. Veldig glad for at denne studenten var der, uten henne hadde det vært pyton. Hun ble jo "overvåket" av jordmoren, men gjorde alt alene mens de andre så på.

Jeg tenkte ikke over at hun var ung, pen og velstelt, selv om jeg lå der svett, shabby med sprengt kaktus(nei rakk ikke å "stelle" meg der før jeg fødte..hehe)

Skrevet

Jeg hadde en jordmor som jeg tipper var i 30-årene, en barnepleier som var nærmere 60år og en sykepleierstudent som sikkert var ca20år og som var med på sin første fødsel. Veldig fornøyd med alle sammen fordi de lot meg være inni min egen lille verden og at jeg ikke trengte å svare på ting eller fortelle hva jeg ønsket hele tiden.

Skrevet

Første fødsel: Ung jordmor og en litt eldre barnepleier.

Andre fødsel: Ung jordmor som måtte ha en del hjelp av en litt mer erfaren da fødselen stoppet opp og ungen snudde seg feil vei ++

Ung, mannlig lege i tillegg.

Samme for meg hvordan de ser ut eller hvor gamle de er, så lenge de er snille. Hehe.

Skrevet

det blir sikkert ikke tenkt over når man først er i fødsel da :)

og det viktigste er at de er hyggelige og at man kommer greit overens uansett alder. Men jeg tror nok det blir bittelitt "gulp" om det skulle komme inn ei på min egen alder alikevel...

Skrevet

Har hatt jordmorstudenter begge gangene. En jordmor har også vært med, men holdt seg i bakgrunnen. Første gang kom også en erfaren barnepleier på slutten, mens andre gang kom en ung jente, student vil jeg tro, som iflg min mann så ut som aldri hadde vært med på en fødsel før.

Skrevet

Min første jm vil jeg ikke snakke så mye om - hun som tok imot meg og samboer første gangen jeg skulle føde. Hun var en ung, utenlandsk "pingle" som gjorde mitt første møte med en fødeavdeling til et svært vondt minne. Heldigvis gikk hun av vakt før jeg fødte. Så hun som tok i mot datteren vår var vel 40+, vil jeg tro. Samboer sa i ettertid at hun så ut som en transvesitt, hehe. Men hun var veldig grei. Følte meg veldig godt i varetatt av henne.

Da jeg skulle føde andre gangen, dukket det også opp en svært ung jm. (Siden jeg er 30+ selv, synes jeg mange er unge, hehe). Jeg hadde nesten lyst til å be om å få en ny... Men hun viste seg å være helt SUPER. Hun var pen, slank og en helt FANTASTISK jm. Ville aldri hatt en ny jm. Hun gjorde fødslen av mellombror til et fantastisk minne, og jeg takker for at jeg fikk henne.

Da jeg skulle føde tredjemann, fikk jeg en jm på 40+ igjen. Hun var veldig pen, langt hår, velsminket og slank. Hun var om mulig, enda bedre enn henne unge jeg hadde med nr to.

Så dette med alder og utseende er nok individuelt. Begge mine siste jm hadde IKKE parfyme på seg som jeg ser på en stor fordel. Det er jo ganske vanlig å være litt kvalm under en fødsel, og da er ikke parfymelukt det beste. "Transvesitten" dunstet parfyme, og det gjorde ikke kvalmen min bedre. Lukten av miracle-parfymen sitter i neseborene fremdeles etter snart 5 år. I min nese vil den aldri lukte godt igjen, hehe.

Skrevet

Hadde ei veldig ung og ei på rundt 30-40. Hun yngste hadde sin første dag på jobb... :/ Men gikk fint altså, hun var jo overforsiktig, men flink og omsorgfull!:)

Skrevet

Under min første fødsel var jordmoren jeg hadde ung, sikkert i slutten av 20-årene. At hun var fresh og velstelt ga jeg katten i, irritasjonsmomentet var at hun var for ubestemt og virket uerfaren.

Under andre fødsel var jordmoren godt voksen, rundt midten av 50-årene. Følte meg langt tryggere, da hun var myndig, bestemt og erfaren.

Det var hun jeg egentlig burde hatt første gangen, for denne dama kunne sakene sine! :)

Skrevet

Hadde verdens nydeligste jordmor før vaktskiftet - tenker hun var ca 30 år jeg... etter vaktskiftet fikk jeg et rivjern fra Nord-Norge, som ikke akkurat var så mild og hyggelig akkurat... men hun kunne tingene sine da - så da fødselen var over var jeg i grunnen ganske fornøyd :D Men overgangen fra den milde, morsomme og hyggelige relativt unge jordmoren til den krasse og lite snakkesalige jordmoren i 50-årene var ENORM *ler*

Jeg bryr meg lite om hvordan de ser ut i hvert fall - setter pris på jordmødre som er litt runde i kantene og som det "lyser godhet" ut av - for å si det litt flåsete - gjerne med litt humor :D

Ellers har jeg en venninne som er 25 som er nyutdannet jordmor - hun må være helt knall å få som jordmor - herlig humor - positiv og med skikkelig trøkk i (og har hørt rykter om at hun er veldig dyktig faglig) - så de er heldige de som får henne :)

Skrevet

Med nr 1 så hadde eg i som var ca 35 tenker eg, ho virka så lite interesert i meg i starten at eg syns ho var heilt ufordragelig. Først når det var full opning så hørte noko oppmuntrans frå ho, ikkje da eg trengte det liksom.......Syns heile dama var teit og dum, men ho var flink.

Med nr 2 så fikk eg egentlig ei dame i 50åra, 35års erfaring osv. Det viste seg når me kom tilbake at ho hadde tatt på seg litt for mykje jobb mens me var vekk, blei nesten sendt heim att. Så etter at me hadde fått rom så kom det inn ei anna ei. Ca 30, intereserte seg for meg og fortalte at ho hadde ein sønn som er født 8dagar før min sønn;) Ho lurte bestandig på korleis det gjekk med meg og skjønna når eg ikkje hadde tenkt å svare og trekte seg tilbake når riene var som verst. Eg var i badekaret og ho ville gjerne sjekke hjerte på ungen, men slutta med ein gong ria kom. Ho hadde fått vita av ho første som hadde så lang erfaring at det kom til å ta tid og at ho bare kom til å vera der for å sjå at alt var bra før ho gjekk av vakt kl 22, den ungen kjem ikkje nå.

Ho stor kosa seg når eg fødte 2057 og ho fikk den fødselen alikevel;) Ho skjønna tidlig at ungen kom til å komma på vakta hennars hvis ikkje så trur eg ikkje ho hadde reist hvis det var i vaktskifte at ungen kom. Ho kom inn att til meg etter raporten fordi ho syns det var så tøfft at ungen kom på skiftet hennars og at eg hadde målbinde ei jordmor med 35års erfaring ;) hehe

Summa summarum eg lika ho som tok i mot nr 2 best;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...