Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 hei hei. Jeg har fått innviglet bostøtte. men følte ikke jeg fikk god info om dette videre. skal jeg sende søknad hver mnd? eller hvor lenge varer en søknad?
Han79 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Tror du må si den opp selv, når/hvis inntekten din endrer seg. Hvis du mottar støtte og det i etterkant viser seg at du ikke har hatt krav på det (pga for høy inntekt), må du betale tilbake.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Hvis du har søkt ut i fre likning vil den stoppe av seg selv når de kommer til en likning der du ikke lenger kvalifiserer (de får normalt tilgang til ny likning i juli/august). Du kan melde om inntektsnedgang, men da går de ut i fra dagens inntekt, og der tas det med mer (typ bidrag etc.). jeg vet faktisk ikke hvorfor man ikke plikter å melde om inntektsoppgang, men så lenge reglene er slik får man bare takke og bukke. Når det gjelder inntektsoppgang ved søknad ut i fra dagens dato vet jeg ikke hvordan det fungerer, da jeg aldri har søkt på det grunnlaget.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 okei.. jeg har søkt på grunnlag av dagensinntekt. får ringe kommunen på mandag. takk for svar alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå