Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har en gutt fra før og hadde aldri ammeproblemer med ham. Fullammet til seks mnd. Fikk ei jente i september, og ammingen gikk fint helt fra starten av. Hun ble lagt i pute i midten av november, og da hylte hun bare hver gang hun ble lagt til brystet på formiddagen. Ikke samme problemet på kvelden,natta og morgenen. Dette holdt på en mnd tid, veldig slitsomt.. Siden har det gått veldig fint. Natt til tirsdag begynte hun å kaste opp melka når hun hadde fått den (smittet av storebror..). Etterpå har hun hylt og kavet verre hver eneste gang hun skal ha mat. Det er så ufattelig slitsomt at jeg nesten mister motet.. Ønsker veldig å amme fullt til hun er seks mnd i hvert fall, hun er nå snart fem mnd. Hun hiver seg bakover med alle krefter når jeg prøver å legge henne til, enten vi sitter, ligger eller står/går rundt. Har prøvd å bare gi henne litt, sprute fra flaske, pumpe i starten før hun får (blir veldig frustrert når melka ikke kommer med en gang). Stryker henne på ryggen, på magen. Kosesnakker, stryker panna, hodet. Hva skal jeg gjøre??? Om natta hyler hun så høyt at hun har begynt å vekke storebror også. Hun begynner å hyle og benne seg bakover med en gang hun skjønner at jeg har tenkt å løfte henne opp. Skal dette fortsette så gir jeg opp hele amminga snart.. Eneste er at jeg tror ikke det vil hjelpe noe å gi mme heller, hun vil jo ikke ta flaske heller sånn det er nå. Har aldri gitt henne noe annet enn morsmelk til måltidene. Noen gode råd? Her er det bare tårer fra mor og barn om dagen.. Utenom måltidene er hun som hun pleier.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. februar 2009 Ingen som kan gi meg litt mot til å fortsette og håp på at dette skal gå bra??
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Uff, ikke greit å ha det slik. Det er noen dager siden du skrev dette, så forhåpentligvis har det ordnet seg nå? Det første som slår meg er at hun kanskje har vondt i halsen el? Det er dog rart at hun er som vanlig utenom mating hvis hun er syk fortsatt. Det kan være at melka smaker annerledes pga sykdom, mat el. hos deg, men den teorien er mer tvilsom. Du kan jo be helsestasjonen om at de bare raskt kikker på henne? Barn som ikke tar flaske er ikke lett å mate- uten å amme de. Jeg vet hvordan det er. Vi måtte bruke en slik "gammeldags" tuttekopp, dvs. uten anti-søleordning- for å gi vann. Kanskje kan du prøve å gi henne morsmelk med skje eller sprøyte, for å se hvordan hun da reagerer på å få melka? Håper dette går seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå