....().... Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Noen som kan hjelpe meg her. Hva skal jeg gjøre? Bare helt lyserødt/tynt blod. Har også hatt ganske vondt i dag. Noen med noen erfaringer?
Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Hei. Jeg blødde i uke 13 denne gangen, blødde ganske masse helt til uke 18. Jeg fødte ei nydelig jente for 6 uker siden, og da kunne de se på morkaka at jeg hadde blødd. så det trenger ikke bety at det har skjedd noe. Men jeg kontakta lege med en gang, som konstanterte at det var hjertelyd, og sendte meg på ul med en gang, for å se hvor blødningen kom fra. Jeg ble sykemeldt 100% og måtte ta det med ro, og ikke løfte tungt. Så hvis du fortsetter å blø, bør du nok kanskje kontakte legevakten å høre hva de mener du skal gjøre. I morgen er det sikkert noen som kan foreta en ul på deg. Håper dette var litt til hjelp for deg. Vet alt om hvor redd man blir når sånn skjer. God helg. klem klem
loveubaby Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg blødde litt tidligere enn deg i mitt første svangerskap.Måtte bare ta d m ro.Sa de på sykehuset.Ringte legen min dagen etter.Hadde urinveisinfeksjon på dette tidspunktet.Det viste seg at morkaka mi lå nede ved livmorhalsen og blødde litt pga av dette.Det er vist ikke farlig men måtte ta det m ro og ble sykmeldt.Ring på sykehuset og hør med de så føler du deg roligere etterpå.Håper det går bra.God bedring:)
....().... Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2009 Tusen takk for svar. Jeg ringte legevakta. De sa jeg skulle ta det rolig, bare ligge på sofan. Hvis smertene ble verre og mengden blod ble større, skulle jeg ta kontakt igjen. Blør fortsatt noe, og har mensvondt. Hadde faktisk litt uvi-vondt i går.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Jeg gjorde det samme for to dager siden, er også i uke 14. Var heldig og fikk hastetime til UL, blødde friskt blod, ganske mye når jeg stod opp, litt mindre utover dagen. Hos meg var alt fint, fosteret sparket og rørte på seg osv. Jeg hadde en blodansamling i livmoren som det blødde fra, og fikk beskjed om at jeg ville småblø i noen dager til før det stoppet helt opp. I dag blør jeg nesten ikke noe mer. Håper det er noe sånt for deg også :-) Lykke til!
*Super*Mamman* Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Jeg begynte å blø masse i uke 13. Blodet bare fosset ut. Var jo helt sikker på at jeg hadde mistet. Gikk jo ikke ann å blø så mye uten å miste tenkte jeg. Hadde også litt smerter i korsryggen. Blødde først "gammelt" blod, så kom det masse friskt. Jeg var livredd.. Men spiren min hadde det helt fint der inne, og kom til verden som en velskapt gutt for 8 mns siden:) Fortsatte å blø i 3 uker til. Fikk aldri vite hvorfor.. Skulle du ikke få komme inn på noe sjekk i helga da? Håper alt går bra:) Masse lykke til videre !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå