Fionamedspire Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Hvordan skjer det? må jeg ha innvendig ultralyd? Får jeg høre hjertelyden da? Vet ikke så mye om dette. Legen ringte meg i dag, og sa at vi kunne prøve neste mandag.
nathen Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 lurer litt på dere som tar så tidlig ultralyd.. er det hos privatklinikk eller fastlegen som gjør dette? og hvorfor gjør dere denne undersøkelsen så tidlig i svangerskapet? bare nysjerrig
Kortslutning Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Det er innvendig ultralyd så tidlig. Jeg fikk ikke høre hjertelyd(Tror det er for tidlig), men du ser hjerte slår på skjermen :-) Lykke til, det er en herlig følelse å se at det er liv inni der:-)
nathen Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 går med min nr tre nå, er i uke 15 og begynt å kjenne liv fantastisk Var på første kontroll for to uker siden og legen sjekket verken magemål eller hjrtelyd, litt skuffet over det.. neste er ultralyd om 3 - 5 uker.. spent
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Hei! Jeg var hos lege på gyn polikl på mitt lokal sykehus og han tok utvendig UL når jeg var 4+6. Alt stod bra til, men fosteret var for lite til at hjertet hadde begynt å slå - så så ingen hjertelyd, men de var så stor som den skulle og alt så visstnok bra ut! Grunnen til at jeg får tidlig UL er at jeg har en nyre/lever sykdom og må følges litt hyppigere opp en de som er friske. Det kalles risikosvangerskap - derfor skal jeg ha UL ca 1 gang i mnd frem til fødsel. Neste UL ble satt til den 06 mars - da er jeg ca 11 uker på vei. I dag er jeg 7+0 Lykke til med UL =) Klems
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Hei, Nathen. Jeg har vært til ivf behandling og da er det vanlig med UL uke 7. Vet ikke om hun som skrev innlegget har vært det, men mener det er derfor man tar så tidlig.....
kreeeps Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Jeg var på ultralyd forrige tirsdag pga blødning. Da var det innvendig UL og der så vi den lille og hjerte som banket. Fant ut at jeg var 7 uker på vei og den målte 88mm, ble lettet da jeg så liv og har ikke hatt blødning siden.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Var du akkurat 7+0 på vei når du målte 8 mm kreeps? Jeg fikk målt min til 6,54 trodde jeg var 6 +6 , men ble satt tilbake til 6+4..
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Jeg var på ultralyd i uke 7 i mitt forrige svangerskap. Jeg ønsket ikke innvendig ul, men legen prøvde desperat å få meg til å velge innvendig. Hun sa jeg ikke kom til å se noe på utvendig UL. Men det gjorde jeg. På utvendig UL så jeg at embryoet lå der det skulle, at hjerte dunket og at jeg var så langt på vei som jeg trodde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå