Gå til innhold

ca 10 000 kr i mnd til mat og div for 2 voksne og 2 små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, dette er penger som går til mat, bleier, dusj-ting, vaskemidler, klær ol

Går det an å spare inn noe her?

Vi er aldri ute å spiser eller på kino og slike ting og klær kjøper vi sjeldent (si ca 500 kr pr mnd i klær). Jeg vil tro vi bruker ca 7000 på mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med strøm og tlf?

Skrevet

Nei, det er ikke inkludert i de 10 000:) Det er mer alt det man kjøpe i butikken som man trenger hver måned om du skjønner? Alle regninger er betalt

Skrevet

Vil tro at dere kan spare inn mye. Gå gjennom kvitteringene for en måned så ser du sikkert noe dere kan kutte ut eller redusere forbruket av. Aviser koster en del i løpet av en måned, saft/brus/syltetøy/søtt pålegg/juice kan gjerne kuttes ut, røyk og godteri/chips/is også. Alkohol er dyrt. Osv osv.

Skrevet

Åja men hvordan går det da?Det er jo ikke all verdens men det går vel greit det?

Skrevet

Ke? Skjønte ikke det jeg:) Hvordan går hva da? At vi bruker 10 000 kr i mnd på mat og husholdningsartikler? Eller hvordan vi har tenkt å spare inn?

Skrevet

Sorry jeg overså poenge hehe

Skrevet

Det er bare det skjønner du, at vi kjpøper aldri aviser (leser de på nett), ikke røyker vi og alkohol kjøper vi ca 3 ganger i året:) Så der kan vi ikke spare inn noe. Men som du sier, godis og slike ting koster masse og det kjøper vi hver helg og noen ganger i løpet av uken også så vi kan sikkert spare litt der.

Pengene bare flyr!

Skrevet

hjelp det var mye utgifter må jeg si. vi er en familie på 3 snart 4 å på det du bruker 10.000 kr i mnd på bruker vi MAX 5000 å ta tar jeg godt i. har ikke den største inntekten så er vel det om gjør at vi er flinke til å bare bruke penger på det som er mest nødvendig. slik som å kjøpe klær vær mnd er jo en utgift som er fryktelig unødvendig. å husk, merkevarer på mat er ekstra dyrt! jeg er veldig bevist når jeg er ute og handler. handler kun når jeg har handlelapp med. i de 5000 tusen er det også med en middag eller to på kafe i mnd :)¨å der er aldrig tomt for mat i frysen eller kjøleskapet. det er heller overfylt.

Skrevet

Off jeg sløser mest med mat jeg.Jeg burde handle på tilbud osv +spise rester.Mindre snop.brus og røyk:=( Men det er vanskelig men skal prøve.Tror vi alle kan spare mye på det+ha sparebørse:=)

Skrevet

Jeg trodde det var umulig for oss å spare inn på mat, men det viste seg at vi klarte å redusere med 1500 i måneden.

Det vi gjør er å bake brød selv, handler på Rema (unntak er tilbudsvarer som er billigere enn normalprisen på Rema), kjøper sjelden halvferdig produkter som ferdig gryterett og slike ting, godteri kunne vi bruke 200 på tidligere, nå kjøper vi nesten ingenting. Velg billigste merke hvis kvaliteten er tilfredsstillende. Tannkrem kan du få til 10 kroner eller til 20 kroner, påleggsskinke til 80 kroner kiloen eller 150 kroner kiloen osv. Alt teller, selv om det virker tullete å spare inn en tier.

Også lurt å beregne middagsporsjoner slik at dere kaster minst mulig mat, evt ha restemat. Suppe/omelett/grøt en dag i uken vil redusere kostnadene.

Skrevet

Men det er det som er så rart, jeg tror selv at jeg er så flink når jeg handler i butikken, kjøper ting som er på tilbud, kjøper ikke de dyreste merkene, lager ikke middager med mange dyre ingredienser..kun i helgene, da prøver jeg å lage noe ekstra godt, men som regel blir ikke det så dyrt heller. De 500 kr i mnd var ett gjennomsnitt altså. Kjøper ikke klær hver måned, men sånn på høsten må jo barna ha nye utedresser, sko/støvler osv osv og det er jo dyrt nok.

Men du, 5000 tusen inkludert 2 cafebesøk? Hvordan i allverden gjør du det? Lær meg er du snill:)

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn og vi bruker drøye 7000,- i matbutikken hver måned. Vi prøver å være flinke til å handle på tilbud og putte i fryseren, f.eks kjøttdeig, findus på 40% osv. Men vi kan nok spare inn hvis vi vil, men så er det litt med at vi lever bare en gang også da, hvorfor skal vi ikke unne oss det syltetøyet som smaker best selv om det ikke er billigst? Vi hverken røyker eller fester, så noe må jo vi unne oss også ;)

Det vi jobber mot nå er ukeshandling, har begynt fint nå med å sette opp middagsmeny for 14 dager om gangen, tror det er mye å spare på å ikke handle hver dag, er alltid noe som frister som ikke står på lappen..

Vi spiser heller aldri ute, kino er fremmedord, går til frisøren kanskje to ganger i året og handler veldig sjelden klær. Så egentlig føler jeg vi med god samvittighet kan unne oss litt god mat da.

Skrevet

spiser sjeldent rester skulle det stå men ja jeg hadde også spart på å gå mindre til byn i hverdagen.

Skrevet

Så flinke dere har vært da:) 1500 pr mnd er mye penger det!

jeg tror faktisk at det er all godisen som tar drepen på budsjettet vårt, det er jo hverken bra for helse eller økonomi. Må bli en slutt på det nå!

Men føler liksom at jeg gjør alt det andre dere gjør, altså kjøper billige merker om kvaliteten er god og lager det meste fra skrætsj (he he). Når jeg lager middag lager jeg alltid nok slik at mannen min har på jobb dagen etter. Sparer jo litt på det også.

Men blir likevel alltid ca 10 000 pr mnd

Skrevet

Vi bruker 6000 i måneden på husholdningsartikler/mat, og er gjennomsnittlig ett barn mer. Det er fullstendig uproblematisk, og vi kunne glatt gjort det billigere om vi var villige til å trappe ned på kvaliteten.

Jeg vil påstå at dere kan spare inn en god del, ja.

Skrevet

Vi er to voksne og 3 barn, bruker ca 6000kr på mat og div, så jeg mener dere burde klare og spare inn mye, men det spørs jo selvfølgelig hva slags standard man legger opp til.

Skrevet

vi er to voksne, et barn. vi setter inn 10000 hver mnd på en brukskonto... den går til mat, bensin, vaskemidler, telefon,internett,tv,lisens...til alt som går til huset. d går akkuratt. Bilverksted og slike ting går ikke fra den kontoen da.

Skrevet

Hei

Vi er to voksne og to barn+ en baby. Vi bruker 6.000-7.000 på mat i mnd. Dette inkl god middag i helgene, en 6-pack til gubben i helgen, brus i helgen og godteri både i helgen og dessverre litt i uken.

Vi handler stort sett bare på Rema 1000 eller kiwi. Da slipper jeg å gå i butikker med lokketilbud, som resulterer i at jeg kjøper alt i den butikken. Bare på en liter melk sparer jeg fort en krone på rema 1000 i forhold til andre butikker. Så kjøper jeg heller billig-merket Landlord/First Price hvis jeg vet at dette er bra. Noen av billig-varene er nesten identisiske med merkevaren, men betydelig billigere. Andre billig-varer smaker forferdelig. En må bare prøve seg frem. Jeg prøver å kjøpe kneipp-brød flere dager i uken. Dette sparer jeg mye på, Et vanlig brød koster fort 25 kroner nå. Kneippen 4,90. Vi bruker 1,5 brød daglig, så sparer mye på å velge kneipp.

Skrevet

Ikke lag så mye middag at det er nok til lunsj dagen etter. Smør heller niste. Du kan også ha havregrøt til ett måltid til dagen, det sparer du både penger og kalorier på.

Skrevet

vi er en fam på 4 barn og 2 voksne og vi bruker 8000 kr i mnd på mat. så 10000 for 2 voksne og 2 barn er mye. jeg lært litt av luksusfellen at det man skriver ned på handlelista kan man ta med ikke ta med noe du ikke trenger i det hele tatt. småhandling er bare dumt for det blir kostbart. jeg husker ikke hva den sida heter igjen som du kan regne ut hva dere skal bruke på ting i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...