Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg vennen?

Lenge siden jeg har hørt noe fra deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg

Skrevet

hei,

er super sliten om dagen, orker ikke henge så mye her inne. men tenker masse på deg. hvordan går det?

har vært litt mye med sambo i det siste, men ting er bedre nå. har også samværshelg nå og jeg sliter med halsbrann hele natta, så formen er ikke på topp.

snuppa skal bort noen dager nå, så jeg håper på litt ro og hvile. bare sambo også kan gi meg det så skal alt være bedre om noen dager ;)

håper du har en fin helg! vi har snart snødd inne føles det som..

varm klem

Skrevet

Uff da vennen. Halsbrann er ikke mye bra.

Hjelper ikke det du kjøpte på apoteket lengre?

Hva med love hearts eller mandler?

Har nesten ikke hatt halsbrann siden jeg var hos healer jeg.

Helt fantastisk å slippe, har kanskje hatt det en 4-5 ganger etter det, og det er ikke mye.

Håper du får slappet godt av når snuppa skal bort da, og at sambo skjemmer det skikkelig bort.

I dag har vi vært en tur på Buskerud Storsenter, gikk forbi barnebutikken der og fikk helt sjokk, de solgte vinter reimadresser til 499. Kostet ca 1000kr før, så nå har vi kjøpt dress til snuppa til neste vinter, deilig å ha unnagjort det, og flaks å finne det på salg da:)

Ellers så tok jeg med meg snuppa på H&M og hun fikk plukke seg ut noen truser, det var skikkelig stas, skulle ikke ha dem i posen hun skulle holde dem selv:)

Så nå i kveld har hun spradet stolt rundt i rosa truse med my little ponny på og tisset på do 2 ganger, siste gangen sa hun til og med i fra selv uten at vi spurte.

Nå sover hun med bleie på, men med truse utenpå...hehehe, er så søt atte.

Ellers går ting sin vante gang her, masse nedpress for tiden og veldig vondt i magen pga den muskelbristen, mest lyst å sette meg ned å grine av og til.

Farmoren min ringte i dag og lurte på hvordan det gikk, hun har visst mye tro på fullmånen til uka...hehehe, jeg har ikke så store forhåpninger på det, er jo fortsatt 3 uker igjen til termin, men håper jeg slipper å gå så lenge for dette er VONDT!!

Vi har snødd inne her vi bor så og si.

Kjellervinduet er helt nedsnødd og det går snå opp på stuevinduet også.

Snuppa har ei bod rett utenfor vinduet sitt, og det er halvveis dekket av snø..hehehe.

I morgen får vi besøk av et vennepar med barn, så skal vi bort i bakken og ake, og mens mannfolka blir igjen med ungene i bakken, skal venninna mi og jeg lage kakao og vaffler.

Det skal bli koselig.

Håper du får slappe av etter helgen da vennen.

Kos og klem

Skrevet

Æsj. da her vi fått omgangssyken i hus igjen, og denne gangen slapp jeg ikke unna:(

Snuppa har kastet opp rundt 20 ganger i natt.

Nå ligger jeg i senga sammen med henne med hjertet i halsen, redd for at det skal starte igjen....huff og huff

Skrevet

dytter litt jeg

Skrevet

uff så kjedelig med omgangssyke igjen. jeg håper vi holder oss friske frem til neste vinter jeg nå hehe har fått nok for en stund kan du si ;)

håper du føler deg bedre idag!

det har vært litt kaos her siden sist, eldste barnet til sambo ville plutselig ikke komme hit mer, så vi har måtte gå i dybden av ting og det er jo mye fra skilsmissen der som aldri har blitt bearbeidet, så nå får sambo litt av en jobb.. alle barna har håpe på at han skal bli sammen med biomor igjen, og har vært litt i sjokk etter at han flyttet inn hit igjen. men heldigvis så har biomor og sambo nå god kommunikasjon rundt dette og tar tak i det sammen!! men jeg er jo super hormonell, og jeg blir jo skytteskiven, siden jeg "splitter" dem i barnas øyne, så det har vært noen tøffe dager nå. men sambo støtter meg 100% og er heldigvis klar over hva han trenger å gjøre..

ellers er alt ok, litt lite liv i magen i går, men var mentalt utslitt så tror jeg rett og slett ikke registrerte så mye.. idag skal vi på shopping tur til sverige håper jeg.. sambo sover enda, så håper ikke han har ombestemt seg.. føler det er siste frist for en så lang biltur før mini kommer...

håper du og ina har det bedre idag!!

varm klem

Skrevet

Uff da, for et rot.

Ikke lett å føle at man er den "andre kvinnen", men er jo flott at sambo støtter deg fullt ut da.

Her er det altfor mye liv i magen for tiden, kroppen min er nok litt stresset for tiden, lite sammenhengende søvn. Ina kastet opp igjen i natt igjen, er selvsagt kun på natten det kommer, på dagen når vi er slitne etter våkenatten er hun i fin form og vil ikke sove i hvertfall.

Sambo begynte å kaste opp i natt, og du vet jo hvordan syke mannfolk er??..hehehe, så det ender med at jeg må ordne opp i det meste her hjemme for tiden, jeg er jo vant til å "fungere" til tross for kvalme, har jo vært livet mitt de siste 8 mnd. Eneste som virkelig plager meg er at etter at jeg kastet opp har halsbrannen kommet tilbake:(

Håper jeg snart blir ferdig med alt dette og at ungen velger å komme snart. Nå vil jeg bare ha et vanlig liv sammen med familien min igjen.

Ble det sverigetur på dere i dag eller?

Skrevet

idag har han "date" med eldste barnet, veldig spent på hvordan dette går ;)

vi var i sverige igår, ble masse shopping, men fikk en følelse av at det ikke er så mye å spare lenger.. vet ikke om det er feil eller ikke.. får se hvor lenge det varer å så evaluere tenker jeg.. var en kjip kjøretur med mye ulykker langs veien, men jeg og sambo hadde det veldig koslig :) endte seff med masse kynnere, og måtte ha hjelp til å kle av meg i går kveld for kroppen var så vond hehe.. så sovet veldig dårlig i natt og bestemt at det ikke blir flere sånne turer før babyen er her ;)

uff så kjedelig at du ikke får nok hvile, har vel ikke lenge igjen nå og du trenger vel litt hvile.. skal bli godt tenker jeg når den lille er ute. får bare håpe du får en god sovebaby så du får hvilt deg litt.. jeg sover fortsatt godt om natten, så kan ikke klage.. føler meg heller ikke så veldig stor, men har så langt bare lagt på meg 2,5 kilo og det er jo magen.. heldigvis så så vi jo at babyen vokser og er normal, gjerne litt stor hehe, så jeg klarer å ikke bekymre meg for at jeg ikke har noe vektoppgang.. men alle rundt meg maser om at jeg har blitt for tynn :o og det er jo litt rart da siden jeg snart er 8 mnd gravid hehe..

sitter å ser på hus i danmark til sommeren, har du noen tips om sted ? tror vi vil ha med alle barna en uke, evt et vennepar, men jeg har null peil på sted og tempratur ;)

håper du har en fin dag vennen!

klem

Skrevet

Så fint at dere fikk handlet det dere trenger da.

Tror nok ikke det er så veldig mye å tjene på å handle i Sverige lengre, kanskje litt på mat, men har nok jevnet seg litt ut siste tiden.

I dag er jeg bare skikkelig kvaaaaaaaalm, får nesten litt angst, for føler det slik jeg gjorde helt i starten av svangerskapet. Blir mer kvalm etter å ha spist, men så må jeg jo spise for å ha krefter til babyen skal ut.

Ikke lett dette, skal til jordmor i morgen, får se hva hun sier.

Danmark ja, er ikke så kjent der vi heller, men vi har lei sommerhus sammen med et vennepar på et sted som heter Rude strand.

Ligger passe sentralt til alt, Legoland, Djurs sommerland, løveparken, Århus osv. Ikke så langt å kjøre fra der båten kommer i havn heller.

Vi har lagt opp ferien til minst mulig kjøring siden vi har små barn i begge familiene.

Vet ikke hvordan det er med temperaturer osv, men vi har lagt ferien til helt i slutten av juli, håper været er mest stabilt da. Vi har et hus 300m fra sandstranden. Gleder oss veldig til å dra på ordentlig ferie:)

Har dere vært inne på dansommer og sett?

Vi bestilte i oktober for å få noe vi likte uten at det ble for dyrt.

Tror nok det kan være ganske utplukket nå, så hvis dere skal til Danmark må dere nok hive dere rundt og bestille så raskt som mulig.

Kos og klem

Skrevet

beklager at jeg ikke har orket å skrive på en stund, men som du vet så er livet mitt en karusell, og nå har vi nok en nedtur... men denne gangen lar jeg meg ikke knekke.. vi har samværs helg og kræsjet helt på torsdag over hvordan vi skulle legge opp helgen, så jeg ble enig med megselv at jeg kjører mitt løp med mini og så får han ta seg av sine. jeg orker ikke at mini skal få helt tullete rutiner bare fordi de andre her. og jeg synes heller ikke det er greit å være inne i 48 timer bare fordi det er kaldt ute. så da ble det stille krig her, og vi har så og si ikke snakket sammen siden torsdagen når jeg ble forbannet og ba han gjøre sin egen greie. det eneste som er positivt oppi det hele er at han faktisk har barna her og ikke har avlyst! det er bombe, men han har vel skjønt at han har null å gå på med biomor, så godt at han ivertfall klarer å ta ansvar for sine egne barn. skal bli spennende å se i fremtiden hvordan dette skal gå, for jeg lar ikke vårt felles barn vokse opp som hans for å si det sånn. jeg kommer til å kjøre samme linje som jeg kjører på mini, og den er ikke engang super streng, bare normal oppdragelse med litt regler og orden.. jaja,, nok en lang syterunde fra meg hehe.. men faktisk så er jeg i godt humør på tross av alt det her!

og ikke er det lenge igjen til lille mini kommer heller, bare 5 uker på mandag!! tiden går jammen fort. har begynt å få litt maserier, men det har nok mest med mentalt stress å gjøre, så jeg har bare bestemt meg for å koble ut. får også hjelp fra barnehagen med hentingen og leveringen av mini, siden jeg er så alene i det her.. og det føles godt! så jeg håper på å kunne ha henne der helt frem til ks'et.

men vurderer å dra bort etter neste helg og bli borte til helgen etter han har hatt samvær igjen. trenger litt kjærlig omsorg og pleie fra familien merker jeg :) så får jeg ivertfall noen dager i løpet av disse 9 mnd hvor jeg kan bare nyte å bli pleiet hehe :)

kvalmen er forresten tilbake for fult her også, kaster ikke opp annet enn når jeg er helt utslitt, men sitter gjerne opp på nattestid med halsbrann og lys våken! sover ikke så tungt som jeg gjorde og merker det begynner å slite på også.. menmen eneste jeg tenker om dagen er 5 uker så har jeg kroppen og styrken min tilbake!!!!!!!!!!!!!

hus i danmark har jeg lagt heeeeeeeeeeeelt bort, det er jo ikke mulig å planlegge noe med en så ustabil mann, for å være ærlig så vet jeg ikke hvor lenge vi holder lenger heller.. så får heller kose oss hjemme i sommer.. ta noen uker hos familien i telemark kanskje, har en vennine som vil ha med meg og mini og lille mini til krisitiansand, så kanskje vi hopper på det .. hvem vet, har skjønt at her er det en dag om gangen.. og det er det!

nå har jeg pakket sekken og vi skal ut i skogen å grille pølser med en vennine og barn, hun skal vist lage en deilig snøsofa til meg så dette skal bli morro hehehe

ha en fin dag vennen!!!!!!!!!!!

varm klem

Skrevet

må bare fortelle at mini og jeg hadde en strålende dag i skogen idag :) gikk lenge og godt, og fikk meg snø sofa hehe... hadde bål og spiste dårlig grillede pølser, men så deilig å kose seg litt med mini :)

har super vondt i bekkenet nå, men det føles som det var verdt det og så får jeg bare håpe en tidlig kveld og litt søvn gjør ting bedre til imorgen :)

håper du har hatt en fin dag!!

klem

Skrevet

Så flott at dere hadde en fin tur i dag da.

Skulle så gjerne ha funnet på sånt med snuppa, men her er det omgangssyken for alle penga.

Snuppa har kastet opp nesten hver natt siden natt til søndag.

Hun var fin på onsdag, så sendte henne i barnehagen på torsdag.

Men i går ringte de kl 8 og sa at hun hadde diare.

T hentet henne for jeg skulle til fysio.

I natt kastet hun opp 1 gang og hadde flere dritt-bleier. Var redd for mer oppkast så Hun og jeg ble liggende i senga og se Ole Brumm og Heffalumpen på den bærbare pc'n i senga. Sovna vel igjen i 4 tiden en gang og sov til 8.30

Har hatt en hel haug med bleier på formiddagen.

Kjenner jeg aldri får hentet meg inn igjen når det gjelder søvn, er ganske så langt nede nå, fatter ikke hvordan jeg skal greie dette i flere dager til. Er sliten, lei, kvalm, sliter med halsbrann, trøtt og har vondt over alt hele tiden. *syte, syte*

T har drivi og måkt av taket i dag, er jo så mye snø at vi nesten er redd for å taket i hodet.

Ellers så har snuppa og jeg laget pizzaboller til middag og til å fryse ned. Tenkte jeg skulle bake opp litt forskjellig og lage klar noen middager som vi kan fryse ned til etter fødselen.

Det med sommerferien er kanskje greit å se an sånn som du sier ja.

Kan jo være greit å dra på besøk til familie når man har en liten baby da:) Blir vel noen uker hjemme i Ålesund på oss også i sommer tenker jeg.

Håper du får en fin natt og at morgendagen blir like koselig som i dag

Kos og klem.

Forresten er du på facebook?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...