Gå til innhold

barnefordeling, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kanerat som har blitt kasta ut av samboeren, og hun vil ikke gå med på 50% deling av barna. Det blir nå rettsak. Han synes i utgangspunktet at 50% er lite, og han er livredd for at han ikke skal få det en gang. Er det noen som vet hvordan det vanligvis er? Kan han risikere å få se barna sine mindre enn halvparten av tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alderen på barna har litt å si i en slik sak. Men jeg stiller meg undrende til å gå rettens vei, da dette kun er til ulempe for barna.

Det beste er om han godtar det han får tilbud om av mor, opparbeider seg tillitt og dermed vil sansynligheten for at han kan få ha barna mer være stor.

Skrevet

Glemte å spørre, men hva gjør at mor i denne saken fortjener å se barna mindre enn far?

Skrevet

Han syns at 50% er lite??

Ja gjør vi ikke alle det?

Men det skal litt til for at far får hovedomsorg, ikke så mye nå som før da.

Og det er ikke vanlig å få til en ordning 50/50 i en rettsak, dette er noe man som regel blir enig om seg imellom.

Skrevet

og hvorfor skal mor få se barna mindre enn far her?

Er hun mindre glad i de eller dem i henne?

Saken har to sider, selvom han sikkert er verdens bestekompis.

Skrevet

Mener du virkelig at han, etter å ha blitt kasta ut av deres felles hjem for at hennes nye kjæreste skulle flytte inn, skal gå med på å se barna sine hver onsdag og annen hver helg? Hvis mannen dine hadde kommet hjem og sagt at han hadde funnt en annen, hadde du da frivillig gått med på en sånn ordning???

Skrevet

han får ikke 50 % i en rettsak, retten må gi barnet 1 bosted også har barnet samvær med den andre foreldren.

om far mener han er en bedre hovedomsorgsperson en mor kan han prøve seg på hovedomsorgen og foreksempel 40 % samvær til mor. men han må jo gå noen runder med seg selv om han mener en rettsak er til det beste for barna...

Skrevet

Jeg mener ikke at mor skal få se barna mindre enn far. Han synes det er lite å se dem 50%, han er jo vandt til å se dem hver dag! For meg ville det vært helt fryktelig å ikke skulle se barna mine hver dag, og jeg håper virkelig at jeg aldri kommer i en tilsvarende situasjon.

Skrevet

Samarbeide til det beste for barna. Hva mor har gjort mot far skal ikke barna straffes for.

Skrevet

Men mener du at barna straffes hvis de bor 50% eller mer hos far?

Skrevet

Hun går ikke med på 50%, det er hun som vil ha rettsak.

Skrevet

50% bosted kan kun avtales mellom foreldre, en dommer kan gi 40% 60% fordeling. De må først til mekling, fører ikke dette frem blir det rettsak neste, med sakkyndige først som snakker/ besøker begge parter,snakker evt m barnehage/skole og barna (kommer an på alder). Forhåpentligvis blir kameraten din enig med sin eks partner om et forlik før det blir lagt frem en dom.

Han bør finne en kompetent advokat som er ekspert på barnefordeling.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Men det hørtes ut som om far her ville gå rettens vei for å få minimum 50%. At mor og far ikke klarer å ha en god dialog for barnas beste kan skade barna. Det samme vil en rettsak også gjøre. Det jeg mente var at jeg anbefalte fra og "bøye seg i støvet" for mor og ta det han får. Hun vil tidsnok innse at barna har det supert hos far og at litt mer fritid for egen del kan være godt, og at barna er mer hos far gir barna bedre trivsel.

Skrevet

Ok, om det er hun som velger rettens vei vil jeg tro hun har noe å vinne.

Det er bare sånn det er.

Og at hun nekter 50% kan jeg forstå om det er skranten økonomi i bildet. Ved 50% deling mister begge foreldre rettigheter for stønader.

Om dette er noe av grunn kan det jo være mulig hun går med på 60% på henne og 40% på far?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...