Gå til innhold

Reise til syden når man er ca 6-7 mnd gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gjort det??

Har så lyst på en tur til syden før babyen kommer i sommer. Tenkte på å reise i månedskifte april/mai. Da er jeg ca 6 mnd.

Tenker at det må gå bra hvis formen min er bra og det har den vært så langt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvorfor ikke?

Jeg har termin i mai og skal til syden i mars.

Du kan sikkert snakke med jordmoren din, hvis du vil ha tips til hva du bør tenke på :-)

Lykke til

Skrevet

Anbefaler deg å ha med en bekreftelse, på engelsk, med hvor langt på vei du er og så må du vite hvilken grense flyselskapet har for å fly. På korte turer er det ofte bare 2uker før terminen man ikke har lov å fly og de siste 2ukene før det igjen kun med legeerklæring, men på lengre turer kan det være mye tidligere. Hørt om et fly som ble flere timer forsinket fordi en på det var i ca uke 30 uten legeerklæring og da ikke hadde lov å fly...

Skrevet

Ja god idè. Skal snart til jordmor så da skal jeg snakke med henne :))

Hvor i syden skal du da?

Jeg har mest lyst å reise til Tyrkia og vet at temperaturen normalt sett pleier å være bra der på den tiden...

Skrevet

Vi var på Gran Canaria da jeg var 6 mnd på vei i forrige svangerskap.

Kjempetur, anbefaler det på det sterkeste!

Alle var så hyggelige, og jeg ble behandlet som ei dronning med magen min, alle insisterte på at jeg skulle gå foran i dokøa, ingen kjipe innkastere på festeplasser overfalte oss, fikk flotte smil overalt hvor vi var - og det er deilig å bade i sjøen når man begynner å bli litt tung.

Greit å dra en plass hvor det er litt turisme siden det er lettere å bli forstått om det skulle oppstå noen problemer, og kanskje sjekke nærmeste legesenter for å være på den sikre siden.

Greit å sjekke at maten er gjennomstekt også...

Flott med en romantisk ferie sammen før nattevåk og ammetåka tar deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...