Gå til innhold

Dere som har reist til utlandet med babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Egypt i påsken..da er gutten nesten 8 mnd..

Ble deres babyer syke?

Vaksiner..

mating...

VELDIG spent på hvordan det kommer til å gå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste til USA med min eldste datter da hun var 6 mnd. Jeg har reist flere ganger etter det (har hele familien min der borte), og hun har blitt syk hver bidige gang. Skal si jeg er glad vi hadde forsikring, måtte til legevakt hver gang (tror dette har skjedd 4 ganger), og det er ikke billig der borte.

Da hun var 6 mnd, fullammet jeg, så mat var ikke noe problem. Senere spiste hun som vanlig.

Vaksiner: Var ikke noe spesielt hun trengte, hun har bare fått de vanlige vaksinene her i Norge (ikke MMR).

Alt gikk bra egentlig, bortsett fra at hun har blitt syk hver eneste gang (feber, ørebetennelse, bronkitt - hver gang!). Hun er nå 7 år og vi reiser igjen til sommeren, og jeg er innstilt på at hun blir syk igjen. Men nå er jeg spent på hvordan det blir med lillesøster som blir 8 mnd når vi reiser.

Du får ha lykke til! Egypt høres så spennende ut!

Skrevet

Har vært i Egypt med baby to ganger. En på 4 mndr og andre gang med en på 6 mndr.

Dro på sommeren første gang og ingen av oss ble syke. Nå som vi dro på vinteren ble vi forkjølet, men det var det hele.

Har ikke gitt barna noen ekstra vaksiner enn de som de har fått på helsestasjonen.

Hadde med grøt denne gangen, men gadd ikke å gi det. Kun pupp. Men ville valgt å ta med den maten du trenger. Hvertfall grøt. Ellers har de jo frukt der nede som du kan gi. Og det går jo greitt å knuse poteter el pasta og blande med grønnsaker....

Men er jo ikke noe problem å ta med middagsglass heller da...

Kan nok være lurt å ta med sånne baby-skjeer, ikke alltid like lett å få tak i teskjeer, kun spiseskjeer...

God tur!

Skrevet

hei

jeg var i egypt u fjor i oktober med en gutt på 8 mnd. vi hadde det kjempe fint. jeg ammet og hadde med baby grøt og noe middags glass. ellers spiste han det samme som oss. ingen av oss ble syke..

gled deg.

Skrevet

å glemte en ting, jeg syns det var kjempe kjekt å ta med engangs skjer, slik at man slipper å vaske opp så mye i ferien. og teskjer hadde de ikke overalt

Skrevet

Så godt å høre at det har gått bra da:)

Ammer ikke..og småen drikker melk uten melkeproteiner så må nok ta med den ja.

Gleder meg masse!

Helsesøster nevnte noe om at han helst ikke burde bade i bassenget?? har dere hørt noe om det?

Skrevet

Ville holdt ham unna basseng ja, det er jo en stor bakteriefelle for småbarn.

Og ta med antibakteriell gele for best mulig håndhygiene.

Skrevet

Når vi var der på sommeren badet vi baby på 4mndr i bassenget hver dag. Han ble badet en gang om dagen i ca 10 min.

Når vi var der på vinteren var det rett og slett ikke behov for å bade han. Var tross alt ikke sååå veldig varmt. Men siste dagen var det nærmere 30 grader, så da badet vi med ham i bassenget i 10 min ca.

Jeg har ikke hørt det personlig at de ikke bør bades i basseng, men venninna mi hadde hørt om det når de skulle til syden med en 8 uker gammel baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...