balle og solo Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 gubben skal fly, men har bare billett for håndbagasje, og på inntil 10 kg. hvordan er det med sånn flytende greier... shampo og sånn... kan han ta med hele flasker? må de i sånne zip-poser? har ikke peiling... kan noen forklare?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Hvis han skal ha bagasjen i håndbagasje må flaskene i sånne poser (kan fås på flyplassen) - hver enhet må ikke være på over 100ml. Tror du kan betale litt ekstra på flyplassen og få sjekke inn bagasjen (jeg har jaffal gjort det før), men det tar litt ekstra tid da.
St.Sunniva Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Ja alt flytende må oppi sånne poser, og flaskene kan ikke være mer enn 100 ml pr flaske, og max 1000 ml til sammen (altså 10 flasker a 100 ml)
balle og solo Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2009 tusen tusen takk for svar!!
balle og solo Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 shit da... har ikke sånne flasker jeg nå, og jeg rekker ingen butikker... er det suupernøye? er innenlandsfly da... hva gjør jeg nå da?
St.Sunniva Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 De er NØYE for å si det sånn...til og med om du ikke har de inni den gjennomsiktige posen. Du har ingen sånne tomme flasker som du har plukket med deg fra hotell o.l da...Ellers så har de jo butikk på gardermoen som selger de tingene der da....innenfor sikkerhetskontrollen vel og merke...men der kjøper du jo småflasker med f.eks shampo og balsam, dusjsåpe, bodylotion osv
hundemamma ♥ Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Selger sikker noe på flyplassen eller så vet jeg at apotekene selger travelsize produkter. Kan kanskje til og med finne det på vanlig matbutikk. Hver flaske skal ikke inneholde mer enn 1 dl og samtlige produkter må kunne få plass i en 1 liters ziplock pose. Pose fås på flyplassen er bare å spørre. Husk at sminke som lip gloss og leppepomade og ansiktskrem også må legges i posen. Og ja, de kan være supernøye. Er ofte sjekker på sånt og dersom du ikke har mulighet tilå pakke om, må du rett og slett kaste det før du får gå gjennom securitysjekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå