gossegass Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Bilen ungen satt i ble påkjørt bakfra. De stod stille, ble truffet av en bil i 40-50 kmt. Ingen personskader. Forsikringsselskapet sier at bilsetet ikke erstates før ungen har merker etter selene etter kollisjonen. For det er kun om det har vært en strekk/tøyning i selene den må erstattes. Dette kan da ikke stemme? Lest her tidligere at sete skal erstattes etter enhver kollisjon. Noen som vet om det finnes noen regler/forskrifter på dette som de kan henvise meg til? Takk!
miapia Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Kanskje du kan få hjelp at trygg trafikk, eller NAF om du er medlem der?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Det skal ikke brukes, uansett. Jeg tror jeg leste en grense på 30 km i timen en gang, men jeg er ikke sikker. Jeg fikk ikke lov av Falck å ta med setene som hadde vært i en kollisjon uten at barna hadde sittet i dem engang.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Du skal ha erstatning for barnestoler som har vært med i en kollisjon!!! De setene er ikke brukbare lenger etter en slik støyt, selv om den bilen stod stille. ta kontakt med statens veivesen, de kan muligens hjelpe deg med hva og hvordan du går frem ovenfor forsikringsselskapet ditt =)
gossegass Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2009 Takk. Jeg ringer og kjefter og smeller på mandag. Leste også på Trygg Trafikk at de anbefalte å bytte setet etter kollisjon på 25 kmt etter vurdering med leverandører og forsikringsselskap.
Honningmelon Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Det er jo bare tull det forsikringsselskapet sier! Vi ble påkjørt av en traktor, og vi stod stille. Enda fikk vi dekket nytt sete. Men, jeg sendte mail til Trygg Trafikk ang. episoden vår, og de mente at vi skulle ha nytt sete. Sendte med mailen fra dem til forsikringsselskapet, og da var det ikke noe problem. Dessuten anbefaler Trykk Trafikk at man uansett bytter ut setet etter en kollisjon i ca. 30 km i timen.
BigHorns Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Vi kjørte på en annen bil, å barnesete var bare 2 mnd gammelt. Forsikringsmannen ga streng beskjed om at vi måtte gå å få et nytt å sende regningen til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå