godigo Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 kan man spise vilt gryte av reinskav når man er gravid? vil ha... nam nam
monca*84*j12 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 kan man vel.. det er jo kjøtt som skal stekes først så kokes... ikke no rått der... Å ja, det er digg!!!!!
Skorpionen<3 Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Spis i vei - med god samvittighet! Åt dette tidligere i uken. NAM!!
mamma&piratene Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Hun tenker vel ikke på rødt kjøtt, men at man helst ikke skal spise reinsdyrkjøtt pga stråling. Jeg vet ikke så mye om d , men kanskje noen andre vet ?
godigo Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 har lest en plassat man ikke burde spisereinkjøtt når man er gravid..men blir det det samme med reinskav? eller finnbiff?
ifie Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Det er riktig at man skal være forsiktig med reinkjøtt når man er gravid (eller lite barn). Etter Tsjernobylulykken er det fortsatt spor etter becquerel i bl.a. rein. Det står noe her: http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Gravide under "kjøtt", men jeg har lest en annen plass at man ikke burde spise rein "hver dag", så om man nøyer seg med et par ganger i mnd tror jeg man skal være mer enn trygg
monca*84*j12 Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Får man spise elgskav da=) Er jo kjempe godt det også.. hehe
sweet dreaming Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 går helt fint , så lenge du ikke har tenkt å spise det hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå