Gå til innhold

Og nå har han tenkt seg på fest....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kanskje ikke grunn til å klage egentlig..men jeg føler at jeg burde få klage litt så derfor gjør jeg det....

min kjæreste ektemann har blitt invitert på fest på lørdag...

Det er da snakk om fest med personer jeg aldri har møtt (kun gutter), av den grunn at han egentlig ikke ønsker å ha så mye med dem å gjøre..

De er alle single og ansvarsfrie og nr en på plakaten deres er visstnok å finne seg damer på byen... (ikke for mannen min selvfølgelig)

Så hvorfor ønsker han da å dra på denne festen??

foreslo for han at han kunne jo dra på selve festen,men så kunne han jo komme hjem i tolv- ett tiden når de skulle ut på byen..

ikke har vi økonomi til å dra på byen, ikke kan man kommunisere der..og han burde være vokst fra det hele....

jeg er så ufattelig lei av han og alkohol..han klarer ikke stoppe når han burde,så ender opp over doen hele natten og er trøtt,dårlig,grinete, sturete og irritert dagen derpå..

JEG GIDDER IKKE DET!!!!

Jeg syntes det er helt feil av han (spesielt siden det er morsdag om søndagen) å dra ut på byen på lørdag...

Han blir kleppheslig når han drikker for mye..er ikke interessert i å være vitne til det eller å la ungene være vitne til det...

NÅR SKAL HAN LÆRE SEG Å TÅLE ALKOHOL!!???!!!

Og når skal han lære at hans valg faktisk får konsekvenser for oss andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal han lære på søndag, når du drar han med på skitur relativt tidlig med hele familien - med solbærtoddy og kvikk lunsj i den frie naturen! :-)

Skrevet

Har en slik kjekk mann jeg også :( Han har vært på jobb hele uka, og kommet hjem i 21-tiden hver dag. I dag skal han på fest med kamerater, og når han drikker, stopper han ikke før midt på søndagen, tidligst. Så jeg regner ikke med å se han mer denne uka. Men har ikke alkoholproblemer, han påstår iallefall det. Jeg begynner å tvile. Egoistisk iallefall.

Skrevet

har truet han med at jeg kommer til å slenge støvsugeren i senga til han og lage bråk som han aldri tidligere har hørt maken til....

men er litt kjedelig...haddde virkelig gledet meg til denne helgen sammen! strålte som en sol og har sett fram til en avslappet,koselig og deilig helg med han og ungene....helt fram til han prøvde å snike i en bi-setning at han "by the way" var invitert på fest på lørdag...

Nå går jeg her og prøver å holde gråten tilbake...er så skuffet!

han kan ikke og har aldri kunnet drikke alkohol..innser ikke sine egne begrensninger overhodet! hadde han bare kunne lært slik at han kunne fungere dagen derpå...

prøvde jo å si at han kunne dra på festen,men kanskje komme hjem tidlig.. (da får han ikke tid til så mye driikking,men får med seg det sosiale)

for det sosiale unner jeg han virkelig..men jeg unner ikke meg selv en søndag fra helvette..for det blir slik hver eneste gang..

og det går jo ut over ungene og når hans tålmodighet er på minussiden, og hodet hans holder på å eksplodere..

og er meldt syke minusgrader her nå i helgen,så vil ikke ta med ungene ut.. (minste er bare 3 mnd!)

så det blir skriking, masing, hyling og normalt leven her om søndagen..og det takler han ikke om han har drukket for mye...

sukk....

har mest lyst til å legge meg ned å gråte i frustrasjon... vil jo at han skal kunne...men......

Skrevet

huff da..hadde han her gjort det hadde jeg vært fristet til å bare be han holde seg borte...

er litt fristet allerede til å bare bestille han et hotellrom...

men...

nei...

jeg syntes at både jeg og ungene fortjener bedre...

hverdagen er full av stress og mas...helgene er det store høydepunktet for oss...da kan vi tilbringe tid sammen som en familie...

:(

HI

Skrevet

Du får bruke støvsugertrikset. Fullt leven! Og hvis han begynner å mukke så mye som littegrann får du sende han ut i minusgradene. Litt mosjon hjelper faktisk bra på fyllesjuke! Eller si at han får ordne overnatting hos en kompis

Skrevet

som min bestefar sa : sprit til kvelds, vann til frokost - HUT DOKKER UT Å JOBB!!

Eller hut deg ut på skitur (uten syting) om du vil =)

Skrevet

Når du vekker han med egg og bacon klart må du bare si som nn over her, eller "helt om natta - helt om daan" og gi han valget mellom husarbeid og skitur (evt med de eldste barna)

Skrevet

Du har jo selv valgt denne mannen, du viste om feilene før dere fikk barn (med mindre dere ble gravid så å si med en gang selvfølgelig) så da har du selv også valgt å leve med feilene hans.

Hvis du ville ha en man som takler å drikke alkohol, så burde du valgt en mann som takler alkohol. Å ikke klage på at han du har valgt, ikke gjør det.

For alle har feil, å mest sansynelig har han andre fantastiske egenskaper som gjør at du har valgt han, å da må du tåle de negative sidene også.

Skrevet

Mener virkelig mennene deres at det kun er dere som har annsvaret for hjem og unger.

Jeg hadde ikke tolerert slik nedlatende holdning ovenfor meg.

Skrevet

Han har MANGE fantastiske sider!!

og takk gud så er han ikke perfekt..hvem kan vel slappe av og være seg selv sammens med noen som er PERFEKT?!

men syntes det burde holdt med skjeggresetr i vasken ;) hehe....

De må bare lære seg å se sine egne begrensninger...

har fundert på om vi skulle ha drikkekurs her i heimen ;) hehe...

HI

Skrevet

Hvis han blir skikkelig teit og ekkel når han drikker - hva med å filme ham mens han er slik og vise det til ham? Da skjønner han kanskje hva du mener.

Eller skriv ned alle dumme ting han gjør i fylla og konfronter ham med det.

Skrevet

det hadde nok ikke vært så dumt...hmm...

kanskje jeg skal prøve på det neste gang...

må bare legge til at det er ikke ofte han drikker alkohol altså!

kan ta en øl eller to om vi har gjester,men aldri noe mer enn som så..

sist gang var vel i juletider...

problemet er at han ikke ser selv hvordan har er og hvor mye han drikker..

jeg prøvde å si til han at han måtte roe ned,meen han nektet da for å ha drukket for mye..

først når han lå på badet den natta innså han at han kanskje hadde drukket LITT mer enn han hadde trodd....

men lære av det?? nei,det går jo ikke...

HI

Skrevet

Hvis han ikke fester så ofte kan du vel unne han en fest? Dere kan jo kose dere på dagen på lørdag og så kan vel du og ungene besøke noen på dagen på søndag, og nå dere kommer hjem er han sikkert i form igjen, og kjempe gla for at du lot han å en fri-kveld? og neste gang er det kanskje din tur å dra på jentefest ;-)

Skrevet

Ta deg i hop kjerring.unner du ikke mannen din en fest med kompisene sine?er vel ikke noe rart i om han vil ta seg en tur på byen vel. går ikke du og ut med venninner av og til?Nei sånne som deg får meg til å være flau over den kv.del av bef.

Nei-jeg skal passe meg for å ikke bli så kjip-fra dame til kjerring liksom...

Skrevet

du er klar over at det er morsdag på søndag??

Hos oss har vi ingen tradisjoner om dyre gaver eller fancy middager..

her er det spesielle at man er ilag, spiser god frokost sammen og koser oss som en familie..

funker svært dårlig om ene parten er sengeliggende!!

HI

og nei,jeg går ikke ut på byen med venninner!

Vi kan ha jentekvelder sammens,men tar ALLTID kveld SENEST klokken 00.00...for vi vet at vi har unger vi skal være ansvarlige for både om natten og om dagen...

Det er en del av hele pakken med å ha unger..man skal kunne være ansvarlig når man er der!

Når man har unger som våkner og trenger tilsyn fra klokken seks om morgenen så er det bare rett og rimelig at man er både edru og i en slik tilstand at man kan ivareta barnes beste!

Skrevet

oj, dere hørtes ut som en kjedelig gjeng..

Skrevet

kjedelig nei??

hehe..vi har det kjempemoro sammen! :D

man trenger ikke dra på fyllefest for å ha det moro...

det handler bare om å være ansvarlig!

Det var vårt valg å bli foreldre..og det er vårt valg å ville våre barn det beste...

HI

Skrevet

kan ikke dra på besøk til noen på morsdagen...

og er ikke temperaturer til å være utendørs...

Har jo aldri nektet han å dra på festen..har bare bedd han om å komme hjem når de andre skal på byen!

Da er sannsynligheten større for at han er i bedre form dagen derpå, samt at han har fått vært med på det sosiale.

Ute på ben med musikken som banker så er det jo ingen som kan føre noen normal samtale uansett.

HI

Skrevet

Det er kjett når det blir sånn! Samboeren min har faktisk ikke rørt en dråpe på en måned. Det var visst ei som satt ned foten her etter at han hadde vært på fylla hver eneste helg og ikke kommet hjem, eller at jeg fant han i dusjen med spy over hele seg tidlig på morran. Jeg sa klart i fra hva jeg mente.. Jeg syns det er helt greit at han tar seg noen øl med kompiser, det må han jo få lov til! Men ikke hver helg, og ikke havne i dusjen hver gang. Han lover gang på gang at han skal komme tidlig hjem... men det ender med at jeg våkner uten noen ved siden av meg!

Utrolig frustrerende! Sett ned foten damer ;-)

Skrevet

Jeg personlig tror ikke ungene mine har det vondt av om jeg her på fest med jentene en gang iblant og de er sammen med pappa'n sin en formiddag..

Og vi har også valgt å bli foreldre og føler oss oppegående i forhold til å ville banas beste..

Vi har også jentekvelder av og til, og jentefester av og til.. ser ikke noe problem i det ;)

Skrevet

"Sett ned foten".. hehe.. joda, greit nok det. Man kan si hva man har lyst til og true med det ene og det andre.. men seriøst - hjelper det? Det er ikke alle menn som er oppegående nok til å faktisk ta det på alvor, men blir tvert i mot barnslige nok til å gjøre det igjen og igjen bare på trass.

Far til min lille på 6 uker lovte at han skulle holde seg edru når det var fødsel på gang... men reiste på fest klokka 16 selv om jeg sa at det kom til å skje den dagen (blødninger og svake rier). Enden på visa var at jeg måtte sette meg i bilen og kjøre til sykehuset alene mens han var sørpe full på byen. Dagen etter satt han gråtende på sengekanten og sa at nå var det slutt på sånt... bare for å dra på fylla tre ganger til første uka snuppa var hjemme. (Til dere som "ikke finner seg i" slike menn må jeg bare opplyse om at vi IKKE er sammen).

Tror det handler om at enkelte menn bare ikke VIL bli voksne og ta ansvaret inn over seg jeg... og da nytter det ikke "å sette ned foten"..

Skrevet

Hmm. nei, det er jo så klart forskjell på folk! Det funker for meg i hvertfall.. jeg spurte han hva de andre damene hadde sagt om han hadde gjort sånn med de, og da fikk jeg til svar at da hadde han ikke fått lov til det i det hele tatt. Føle meg litt dumsnill jeg da! :P

Det nytter ikke å ha sånne uvoksne fedre når man skal ha barn sammen, det hadde jeg ikke orka... Samboeren min blir 27 i år, og skulle tro han hadde festa fra seg litt da :-)

Jeg sa klart i fra om at hvis ting fortsatte sånn her så kom det ikke til å funke så mye lengre, og at jeg følte at han ikke respekterte hva jeg mente om ting... Så sa bare klart fra at nå er det nok! Greit at det skjer innimellom, men ikke hver helg akkurat :-)

Har egentlig ikke noe annet tips... Det funker for meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...