ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Nå skal det sies at jeg er tidlig ute med dette spørsmålet, er bare 28+4 i dag men.... Var hos jordmor på onsdag, og den lille i magen ligger både i seteleie og noe på tvers. Jordmor sa forsåvidt at det ikke blir gjort noen vurdering før i uke 36, så jeg er egentlig ikke så bekymret. Dessuten kan han jo snu seg innen den tid, selv om jeg kjenner at han ligger på samme måte stort sett hver dag.. Noen som har lignenede erfaringer der barnet enten snudde seg eller ikke??
To små - en rosa og en blå Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg hadde setefødsel sist gang og trodde jeg kom til å få det denne gangen også. Er ganske sikker på at småen har sittet helt til nå. Var på vektestimering og sjekk av leie på sykehuset i dag og jammen har han snudd seg. Trodde liksom jeg hadde en "setelivmor", men tydeligvis ikke. Så om min kunne snu seg så kan sikkert din baby også
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg er 29 uker på vei, og var på ultralyd for noen dager siden. Da begynte mini med å ligge i hodeleie, men la seg til i sete etter noen minutter... De har enda god plass til å snu seg! Med 1 mann, var ks planlagt fordi han lå i sete... Inne på ultralyd dagen før snittet, og da hadde han jaggu snudd seg, og det var i uke 38. Da hadde han sittet siden uke 28. Så fortvil ikke
Klar for nr 2 Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Jeg var på ultralyd i begynnelsen av januar og til min store overraskelse satt frøkna vår! Så i julen hadde hun snudd seg. Jeg er nå 36+0 og hun sitter fortsatt. Tidligere denne uken sendte jordmor henvendelse til sykehuset ang inn til samtale og måling av bekken. Har ikke fått noen time ennå- men håper det blir til uken. Er jo tid for at både din og min baby skal snu seg da!! For min del har jeg tenkt en del på det og forberedt meg litt mentalt på en eventuell setefødsel. Får håpe gutten deres snur seg snart!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 Takk for mange svar. Nå er jeg forsåvidt ikke så veldig bekymret enda, er jo mange uker igjen. Og det er vel først nå de begynner å snu på seg også, sa min jordmor. Det samme leste jeg også i en bok mens jeg satt og ventet på å komme inn til jordmor. Er fra nå av det sikkert blir trangere i livmoren. Men er uansett litt ok å høre andres erfaringer. Nå vet jeg at min sambo er født i sete, og jeg leste nylig at det kan være "arvelig" å bli født i sete uavhengig om det er mamma eller pappa som er det fra før... Men det trodde ikke min jordmor noe på, så da får vi se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå