Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 hvordan sædkvaliteten hans er... Kan noen fortelle meg hvordan dette fungerer? Må man ta den prøven på sykehuset, eller kan man ta den hjemme, for deretter å levere den? Tar man kun en, eller flere med noen måneders mellomrom? Hvor lenge bør han ha "holdt seg" før prøven tas? Får man svar med en gang? Mannen min synes at dette er ganske ubehagelig, så jeg vil gjerne gi han litt informasjon på området, som kanskje kan roe han ned litt. Håper noen kan gi meg svar, eller kanskje linker som kan forklare dette litt nærmere. Tusen takk!
blirjegsnartmamma Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 mannen min snakket med fastlegen sin om det. Han fikk da beskjed om at han kunne ta prøven hjemme (vi bor bare 15 min fra legekontoret) også måtte han forte seg til dem med den. Han skulle da ha den i en liten plastpose, helst en liten ziplock pose. (vi ler hver gang vi snakker om det, ser for oss å runke i posen) Så kunne han ta den på innerlomme, så den holder seg varm, og da var det bare om å gjøre å komme seg på legekontoret. Han fikk ikke noe beskjed om at han burde holde seg, men vi skal sjekke det litt mer. Her inne har jeg lest et sted at det beste var om det var 2 dager siden forrige utløsning, men ikke mer enn 7 dager. Har bare hørt om den ene prøven, ikke at han skal ta flere. Han kunne forøvrig også runke på doen hos legen, men det er ikke så koselig akkurat.. Om han får svar med engang vet jeg ikke, det er også noe vi skal sjekke opp.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 hvorfor skulle detvære en pose og ikke et vanlig urinprøve glass fra apoteket???? bare lurer.
blirjegsnartmamma Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 fordi det må holdes varmt.. og det er vanskeligere å holde et glass varmt enn en liten pose..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå