Gå til innhold

Snakk om "gratis og uforpliktende"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å endre litt på lånet vårt og i den forbindelse lurte banken på hvor mye huset var verdt. Det vet jo ikke vi selv om vi nok har en viss anelse basert på hva nabohus og -tomter går for for tiden, men i går fikk vi i alle fall telefon om at det var ok. Megler hadde nemlig _kjørt forbi_ huset vårt en eller annen gang i går og satt en takst. Skal tro hva den ble og hva den er basert på foruten "location, location, location"?

...Trenger jeg å si at vi ikke er kjempeimponert over vår nye saksbehandler i banken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe......håper i hvertfall de kalte det prisantydning og ikke takst..Ellers tror jeg ikke Takstmannforbundet er mer imponert enn dere *S*

Skrevet

Hehe, vel, ring han og si takk for titten, dere kommer aldri til å bruke hans firma igjen.... :-p

Skrevet

Hehe, nei - den er heldigvis bare til "internt" bruk i banken da. Sikkert bare for å se at vi ikke bor i ei rønne på landet, men likevel... Har i grunn blitt litt himmelfallen siste uka over å se "bilselgertendensen" på vår nye "mann i banken".... Er det noen jeg egentlig ikke føler jeg stoler på så er det ham... Skulle vi finne på å trenge mer hjelp fra banken kommer vi definitivt til å be om noen andre.

Skrevet

Hvis du sa det til megleren i utgpunktet, er det sikkert derfor. Han så vel ikke noen grunn til å bruke tiden sin der det ikke ble noe salg :-p Lønner seg å late som man skal selge til man har fått taksten ;)

Skrevet

Njei det var bankens egen megler da. Men huset er jo verdt (markedsverdi altså) nesten 3 ganger hva vi har i lån allerede, så spesielt vanskelig kan det ikek ha vært. Ble litt overrasket likevel :oD

Skrevet

Håper han ikke har betalt av banken per oppdrag.. Da blir det dyr timespris :-p

Skrevet

For en verdisetting i forbindelse med huslån så trenger de ikke annet enn byggeår, størrelse og "Location"...De kan velge å ha megler til en overflatisk kikk hvis det er tvil om ekstrem forringelse (ikke maling utvenidig,- råtne dører/vindu) eller ekstrem standardforhøyelse av en eller annen grunn (tomta er utrolig bra plassert mtp sol, vindksjerming, trafikkbråkskjerming osv....) ...Ut over det er det ikke vanlig å takstere hus nå til dags tror jeg..Men skal det selges, eller det står om 8% rente eller 3,5 % rente jf verdi/lån så får man nok en mer realistisk takts i forhold til å ta opp lån..Da er det også mulig man må betale litt og få skikkelig papirer på dette,- men da vil det jo også være verdt det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...