Gå til innhold

Bruke samme fadder to ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med hvem vi skal spørre om å være fadder til jenta vår. Brukte det vi hadde av tanter/onkler og venner med førstemann. Vi skulle egentlig bare ha det barnet, men nå ble det ei til, da. Og hun er veldig velkommen, det er ikke det. Problemet er bare at man skal visst ikke bruke samme faddere flere ganger, ihvertfall ifølge den ene vi brukte.

Skal bruke et halvsøsken nå hvis vi får dispensasjon. H*n er bare 14 år. Og en kusine muligens.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ingen steder det står at man IKKE får bruke samme fadder til barna? Vet jo om flere jeg som har samme faddrer til barna sine.

H*n på 14 år kan faktisk være fadder dersom h*n blir konfirmert i år. Jeg var bare 14 da jeg var fadder

Skrevet

Problemet er nok heller om de vil være det to ganger. Har også en tante som spurte meg i sin tid. Burde vel gjengjelde spørsmålet, men det er bare det at hun har 5 barn, så 7 ekstra gjester gjør et stort sprang i budsjettet vårt....

Huff, ikke lett dette...

H*n på 14 skal ikke konfirmeres før neste år, men presten skulle undersøke om vi kunne få bruke denne likevel, da.

HI

Skrevet

Skjønner ikke dette her med å skrape sammen hvemsomhelst til å være fadder? Jeg tar de menneskene jeg virkelig VIL skal være faddere jeg, nære venner og familie osv- mennesker jeg har god kontakt med og som jeg føler kan være en ressurs for barnet mitt.

Om flere blir brukt flere ganger, bryr jeg meg slettes ikke noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...