Mia29 Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 De siste dagene har jeg vært så utrolig øm i magen. Blir ikke bedre av at jeg snart ikke rekker frem til pc'en på kontoret. Stanger magen ubønnhørlig i skrivebordet hele dagen. Men det virker som om babyen begynner å få det trangt nå. Bevegelsene begynner å bli utrolig intense. Tror det kun er manglende utviklet intelligens som forhindrer at det blir fødsel. Først må babyen bare bli smart nok til å skjønne at det ikke er mulig å bryte seg ut av mageskinnet mitt på egenhånd. Utenfra ser det ut som reneste sciencefiction-filmen. Greia er da at jeg føler meg så utrolig øm. Akkurat som om jeg har fått blåmerke på innsiden av magen enkelte steder. Er det flere som har det slik? Jeg føler ikke egentlig at det er noe galt. Men blir nesten litt usikker. For nå begynner det faktisk å gjøre vondt. Har jo hørt de kan sparke i ribbena og slik (det ar en periode blæra mi fikk gjennomgå), men her er det jo i selve yttre del av magen det gjør vondt.
birrisj05.02.09 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Kjenner til det der.. her er magen som et fjell på høyresiden til tider..
Liten gutt i mars ! Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Akkurat sånn har jeg det å ,det er nok helt normalt. 36+3 i dag.
Faylinn Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Jeg hadde så vondt i magen da jeg var 36+ at jeg dro inn på sykehuset på sjekk, også var det "bare" hodet som stanget og stanget på samme sted oppe til venstre i magen min. Hvis babyen sparker eller stanger på samme sted ofte kan det altså gjøre utrolig vondt uten at det er farlig. For min del hjalp det å ligge horisontalt minst en halv time hver gang det begynte å gjøre vondt. Han har flyttet litt på seg nå, så det går bedre.
Hege.A Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Dette er helt normalt! Mange blir overfølsomme (uten at man vet hvorfor) både inni magen, utenpå eller bare på visse punkter... Det kan også være at barnet har sparket/ligget på samme sted så lenge at du har fått "gnagsår", det er også helt normalt! Med første mann fikk jeg ett sånt "gnagsår" under ribbena på høyre side, men i dette sv.skapet er det over hele magen... Det er skikkelig vondt/ømt når babyen sparker... Det hele er ubehagelig, men kan trøste deg med at det ikke er noe farlig:) Er du fortsatt usikker så ta det opp på neste kontroll eller ta en tlf til føden!!
Mia29 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 Takk for svar! Har vel konkludert som dere bekrefter at dette bare er ensidig bevegelse mot enkelte steder som gir blåmerke eller gnagsår. Sakl på kontroll i morgen. Får se om jeg tar det opp eller ikke. Er ikke helt fornøyd med jordmoren min. (Til hennes forsvar skal det sies at jeg er ganske kritisk.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå