Giinaღ Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Da ble også jeg mamma til verdens herligste krabat den 2/2, 03.53. Han veide 3340g og er 51cm. Ble en hard fødsel for min del. Kan skrive en kjapp oppsummering her... (for de som gidder å lese) Startet med at jeg ble strippet på kontroll på sykehuset mandag. Dagen etter gikk slimproppen med påfølgende rosa utflod i 2 dager. Da dro jeg til sykehuset igjen for å sjekke om det kunne være fostervann pga. fargen. Det var det faktisk og fødselen skal jo i gang senest 3 døgn etter første tegn til fostervannavgang, så jeg måtte tilbake på kontroll igjen påfølgende dag. Da var alt fint med babyen og jeg ble sendt hjem. Dette var torsdag. Så begynte det såvidt å murre og komme svake sammentrekninger. Fredag var det ny kontroll. Da hadde jeg fortsatt sammentrekninger, og håpet dette var modningsrier. Ble igjen beordret hjem da det ikke var noen åpning i det hele tatt. Natt til lørdag ble det såpass vondt og riene kom opptil hvert 5. min, så da dro vi til sykehuset. Der dabbet riene av igjen og jeg og sambo sov over der. Lørdag skulle jeg settes igang pga. 3 døgn etter første tegn til vannavgang. Fikk tablett i skjæden. Den ga meg vonde rier, som dessverre ikke var effektive. I løpet av lørdagen fikk jeg 2 cm åpning. Søndag fikk jeg en ny tablett og da enda en ny vannavgang med misfarget fostervann. Riene som fulgte da var så tette og lange at jeg trodde rett og slett at jeg skulle dø. Fikk ferskvannssprøyter i rygg, som hjalp meg mot de værste smertene. De måtte settes en gang i timen. Hadde 4 runder med disse. Da var kroppen min blitt immun og jeg ropte etter epidural. Fikk OMSIDER det, puh. Da stoppet alt av rier og jeg fikk feber. Infeksjon i kroppen min måtte så behandles med antibiotika omgående. Da hadde jeg 5 cm åpning. Ble satt på drypp og de riene som åpnet de siste 5 cm kjente jeg så og si ingenting av. Så bedøvet var jeg altså. Det begynte så og presse og da jeg omsider kunne begynne å presse hemmet dessverre epiduralen min såpass at lege bestemte å ta gutten med sugekopp. Alt gikk fint. Sydde 3 sting innvendig, bare, så var utrolig heldig. Lykke lykke til dere alle sammen!!!!!!!!!!!!!!!!
3 prins på vei Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Gratulerer så masse. En fin bursdag forresten, samme som meg:)))
Klar for nr 2 Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Puuhh! Det hørtes slitsomt ut.. Men heldigvis gikk jo alt bra da(: Gratulerer så mye, og kos dere masse med den lille(o:
Giinaღ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2009 Ja, ikke sant. Perfekt bursdag. Grattis til deg og!!!!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Gratulerer med Prinsen!! på tirsdag er d min tur, skal igangsettes (igjen) og venter hard medfart og tøffe rier men, -d går bra til slutt!!! )
TusseMor07&09&14 Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Endelig, Giina ) Har vært inne og tittet på PMen og sett etter tråder fra deg hver dag nå, og endelig er han kommet! Gratulerer sååååå mye vennen! Kjedelig at det ble en såpass krevende fødsel da... men da har du jammen meg gjort en knakendes god jobb, og kan være veldig stolt av din egen innsats! Kose deg masse med guttebassen! Så gleder jeg meg til å høre fra deg igjen:o) klemmer fra meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå