entil :) Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Har en datter på snart 2,5 år og er så usikker på når vi bør fortelle henne at hun skal bli storesøster. Er nå litt over 10 uker på vei og klarer ikke holde det hemmelig for de aller nærmeste mer. Bør vi da fortelle det til datteren vår også, eller venter dere så lenge som mulig slik at ventetiden ikke skal bli alt for lang?
Johan Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Lillegutt er bare to år, så vi skal ikke begynne å prate om det før det vises skikkelig. Et halvt år er ufattelig lenge å vente...Men samtidig litt viktig at de ikke bare snapper det opp fordi vi voksne snakker mye om det, det er jo litt annerledes med større barn.
olebrum30_05&09&13 Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 jeg skal fortelle det til jentungen på 3.5 år når jeg om 11 dager har vært på tidlig ul.. vise henne bilde å sånn hun er veldig opptatt av kvinner med barn i magen, jeg var nettopp gravid men var blindt egg så tør ikke gi henne noe falske forhåpninger før jeg har vært på ul. er idag 9 + 4... men tror ikke det blir så stort sjokk hun går å venter på at mamma skal svare ja på spørsmålet om jeg har en baby i magen her har både 2 tanter og 1 barnehage tante baby i magen å hun selv går å sier at når hun blir stor å ferdig på skolen å jobb så får hun baby i magen.. hehe..de er nå søte oxo de små
auro Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Har to fra før. De er 4 og 6 og vet det ikke ennå. Er 14 uker på vei. Har tenkt å vente til etter ul, så vi er sikre på at alt ser bra ut. Tror ventetida blir lang nok uansett.
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 sist ventet vi med å fortelle det til etter ordinær ul i uke 18. denne gangen har vi fortalt det til begge nå ( 9 + 4). Mest fordi hun yngste ikke helt forstår det , hun blir 2 om noen uker, og fordi at han eldste ikke skal få høre det fra noen andre siden vi nå venter tvillinger og alle andre vet om det. jeg synes det er tidlig, men han måtte få vite det fra oss og ikke fra noen som tilfeldigvis skulle spørre om han gledet seg til å bli storebror.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Vi har en på 5.5 og en som blir 7 år om 2 mnd og vi har sakt det til dem for mamma har vært så trøtt og sliten og kvalm + at han eldste sporte meg rett ut for magen var blitt så stor følte at jeg ikke kunne lyge til han vi er nå 9+3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå