Gå til innhold

pusteprobelmer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har termin 29. mars, men har i ca 2-3 måneders tid hatt pusteproblemer, lurte bare på om det var noen andre som hadde dette problemet, det er så ubehagelig, Det hjelper å ligge på siden om natta, og være mye i bevegelse om natten. Lurte kanskje på om det bare var meg eller andre også som har sånne plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Termin 21 mars og har den siste uka hatt veldig pusteproblemer. Føles som om lufta er for "varm". Lufter konstant til min samboers store fortvilelse. Får ikke sove, blir veldig kvalm når jeg legger meg ned. Må sitte å sove, helst på sida. Prøv å ligg med vinduet oppe, det hjelper i hvertfall meg litt...

 

Flere som har tips som kan hjelpe de tungpustede?

 

Trøsten må være at vi snart har ungen ute, da hjelper det. Har lest at det også kan hjelpe når fosteret kommer lenger ned i bekkenet.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp dettan kjenne eg meg igjen i ja! Eg har dettan svangeskapet hatt allergiproblemer og astma, så jeg har trudd det va astma når eg har hatt pusteproblemer. Men kanskje det bære e "vanlig"?? Eg har no iallefall og hatt vinduet åpent på soverommet, det hjelper. Ellers så har jeg faktisk tatt astmamedisin (bricanyl) de gangene jeg har følt meg mest tungpustn.

 

Eg nys som en anna tulling for tia... skjønne ikkje heilt ka det e eg reagere på.. andre som har det sånn? og snørret renn, det har det gjort heile svangerskapet. blei litt fram og tilbake skriving her, men dokk skjønne ka eg meine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! det er godt å høre at det er andre som har samme problemet ja. Jeg er faktisk endel ute sammen med datteren min på 3 år og leker med henne om dagen, det hjelper også. Faktisk var det et godt råd med vinduet oppe om natten. Blir også veldig varm om dagen. Sist gang hadde jeg pusteproblemene svangerskapet ut, men får prøve på forskjellige ting. Rart at det hjelper med å ha det kaldt, men det er akkurat som hele kroppen er litt irritert i alle leddene. Ja ja nei nå skal jeg ikke klage mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange i samme båt:-)

 

jeg peser som en hval konstant.

det er rett og slett livmora som tar sånn plass inni magen at det presser på indre organer, her lungene!

helt normalt...men de sier at når magen begynner å synke, avtar presset på lungene litt, slik at det blir enklere å puste....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slete med akkurat det samme de siste 2 mnd. Når jeg legge meg har jeg en pute bak ryggen slik at jeg kan lene meg litt bakover, da jeg ligger på siden om natten.

Men av egen erfaring vet jeg at det blir lettere når magen synker ned, dette skjedde ca. 2 uker før termin forgje gang.!

Lykke til ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...