Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Mini liker ikke barnemat på glass, men elsker hjemmelaget mat. Jeg moser for det meste poteter,gulrøtter,banan og pære. Han er 8 mndr. Tenkte og begynne og gi han litt kjøtt,men aner ikke hva slags kjøtt. Hva bruker dere? Hva mer av frukt og grønnsaker kan jeg mose og gi?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Da jenta var så liten lagde jeg også barnemat selv, og det skal jeg gjøre denne gangen også til den lille i magen Jeg gikk til innkjøp av mange glass. Lagde middager som ikke var så sterke og fin og mose etterpå med stavmikser til barnet. Favorittene hennes var, fiskeboller i hvisaus (med grønnsaker), kjøttkaker (hjemmelaget, så man kan bestemme saltmengde selv) i brunsaus (med grønnsaker), spagetti og kjøttdeig (med grønnsaker, pasta med skinke (grønnsaker også ) Laks med grønnsaker, potet og smør (hadde på litt rømme utenom) Biff med poteter, grønnsaker og hjemmelaget saus som ikke er så sterk, seibiff med tilbehør, finnbiff med hjemmelaget potetmos (hadde potetmosen på eget glass, siden den var fin og kombinere med andre mater, hadde også noen glass med bare moset grønnsaker i, bare sauser osv) . Dette var hennes favoritter, men moset MASSE mer av den maten jeg lagde. Håper du fikk inspirasjon Etterhvert som barnet blir større trenger du ikke finmose det så mye Du kan mose all mat egentlig . Som du sikkert skjønner så moset jeg all mat som det ble rester av og fryste det ned på glassene, så kunne jeg hente fra frysa de dagene vi ville ha sterk mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå