Gå til innhold

Hvordan lager jeg troll-kostyme til toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tema for barnehagen i år er troll... jeg har ikke peiling på hvordan jeg får til et kostyme, tenker å bruke striesekk og tau, men har noen tips? Andre ting?

Vil helst ikke ha noe maskegreier ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Striesekk og tau er kjempefint - så buster du bare til håret litt og tegner på noen fregner og kanskje ei vorte eller to :o)

Skrevet

Troll er det enkleste kostymet du kan lage! Du trenger en striesekk og litt hamptau. Klipp hull til hodet og armene og tre den over hodet på barnet. Sy fast hamptauet bak på rompa og flis det litt i endene. Knyt litt tau rundt livet så har du et belte. Litt sot i ansiktet og en parykk eller tupert hår og vipps så har du et lite lykketroll! :o)

Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg er helt teit på dette, så: Hvor får jeg tak i striesekk? maxbo?

Skrevet

Hmmm, den er jeg litt usiker på... Jeg fikk tak i fra en gård som hadde leggende på låven, hehe! Men ellers er det jo enda folk som selger ved i striesekker. Eller på en tøybutikk? :)

Skrevet

Du kan bruke vanlig tøy som er litt for stort og sette på litt lapper i andre farger. Gjerne en litt lang genser med tau rundt livet. Bust til håret og "mal" litt skitt i ansiktet med sminke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...