Gå til innhold

Mer politi og deres hodeplagg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte et intervju med lederen for politiets fellesorg. Og må si at han har mye rett i det han sier altså.

Nå må jeg igjen presisere at jeg ikke er rasehater på noe måte, men jeg liker å engasjere meg i ting som skjer rundt meg.

Han sa jo noe jeg ikke har tenkt på. Grunnen til uniform er jo for å skape nøytralitet. Det kan være alle typer i politite, men det synes jo ikke nettopp pga. uniformen.

Og som han sa, hvordan skal det gå om jødene skal bruke sitt hodeplagg i politiet.... og kanskje stå først i en demonstrasjon mot Israels bombing av Gaza. Eller at en politikvinne med hijab skal stå vakt utenfor en synagoge som har fått trusler fra muslimske palestinere..

Nei dette sier seg selv mener jeg da. For alt vi vet kan det være nynasister i politiet, men tenk for en provokasjon om de gikk med hakekors på ryggen.....

Jeg tror at dette kan bli som å helle bensin på enkelte bål.

Jeg er heller ikke imot likestilling og er absolutt for kvinner i politiet.

Men som han Arne Johannessen sier, det er jo ingen menneskerett å bli politi. Det skal bli verre å produsere hijab, turban eller jødisk hodeplagg som brannhjelm.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg helt enig i det han sier. For meg virker dette lite gjennomtenkt når det gjelder konsekvenser for avgjørelsen. Hva med alle andre? Det må jo bli mulig å innføre både turban og andre lite velegnede hodeplagg i et sånt yrke om man først åpner for en gruppe!

Og som nevnt over, hva med nøytraliteten? Den forsvinner fullstendig. Og alle de andre situasjonene som kan oppstå.

Nei dette synes jeg bare blir fryktelig dumt og at man faktisk kan risikere å utsette polititjenestemenn/kvinner for økt fare. Både de med og uten hijab. Er dette virkelig forsvarlig???

Skrevet

Jeg mener det er hull i hodet at politiet skal kunne bruke hijab. Helt enig i det lederen sier :

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...